۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۴۱۴۹۷

برگزاری نقد داستان بلند «لحظه‌ها جا می‌مانند»

خبرگزاری رسا ـ داستان بلند «لحظه‌ها جا می‌مانند» با حضور نویسنده و محمد رضا سرشار نقد جمعی می‌شود.
محمدرضا سرشار

به گزارش خبرگزاری رسا  به نقل از حوزه هنری، داستان بلند «لحظه‌ها جا می‌مانند» نوشته یوسف قوجق، نویسنده ترکمن در جلسه نقد هفتگی داستان معاونت پژوهش و آموزش حوزه هنری که به سرپرستی محمدرضا سرشار و با حضور نویسنده اثر برگزار می شود، نقد جمعی خواهد شد.

 

داستان «لحظه‌ها جا می‌مانند» در سال 1392 برای نخستین بار توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر شد و در همین مدت کوتاه که از انتشار آن می‌گذرد توانست جوایزی را به خود اختصاص دهد.

 

لوح تقدیر در پنجمین دوره‌ جشنواره‌ داستان انقلاب (سال 1391)، لوح تقدیر در بیست‌وششمین دوره جایزه‌ کتاب فصل (سال 1392) و لوح تمجید در دوازدهمین دوره جشنواره قلم زرین (سال 1393) بخشی از این جوایز را تشکیل می‌دهند.

 

نویسنده داستان حجیم «لحظه‌ها جا می‌مانند»، یوسف قوجق، متولد اول خرداد 1347 در روستای «اوخلی بالا» از توابع رامیان (در منطقه‌ای از استان گلستان) هم‌اکنون ساکن تهران است.

 

 وی تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش و راهنمایی و متوسطه را در شهر گنبدکاووس سپری کرد. تحصیلات عالی را در رشته‌ زبان و ادبیات فارسی (کارشناسی) و تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد) را در رشته‌ مردم‌شناسی به پایان رساند.

 

کارشناس ادبی مدیریت انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دبیری سرویس داستان در برخی نشریات، همکاری ادبی با رادیو، داوری بخش داستان در برخی جشنواره‌های ادبی استانی و سراسری، مترجمی و مشاوری فرهنگی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان از جمله فعالیت‌های قوجق در طول این سال‌هاست.

 

جلسه نقد داستان بلند« لحظه ها جا می‌مانند» سه شنبه 30 دی ماه از ساعت 15 تا 17 در سالن کنفراس معاونت پژوهش و آموزش حوزه هنری طبقه دوم برگزار می‌شود و حضور در این جلسه برای علاقه‌مندان آزاد است./998/د102/ق

ارسال نظرات