۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۲۴۱۳۷۰
مدیر حوزه علمیه امام صادق قائمشهر:

فرهنگ قرآنی بهترین راه تقویت اخلاق در حوزه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر، گسترش فرهنگ قرآنی در مدارس علمیه را یکی از راه های گسترش اخلاق در حوزه دانست.
اخلاق

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد صادق سلیمانی، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر امروز در جمع طلاب مدرسه قرآنی بیت النور این شهر با بیان این که اخلاق و تهذیب رکن اصلی در حوزه های علمیه محسوب می شود، گفت: قوام حوزه علمیه به اخلاق و تهذیب است.

 

وی با اشاره به این که با توجه به شرایط موجود وضعیت اخلاق در حوزه های علمیه قابل قبول است، افزود: البته به این به آن معنا نیست که در حد مطلوب قرار داریم، بلکه باید برای تقویت فضای تهذیبی در حوزه های علمیه بیشتر تلاش شود.

 

حجت الاسلام سلیمانی خاطرنشان کرد: با توجه به هجمه های فرهنگی گسترده دشمنان ما هم به عنوان عضوی از این جامعه متأثر خواهیم بود.

 

وی با بیان این که برنامه های مدارس علمیه برای گسترش فضای اخلاقی و تهذیبی کافی نیست، بیان داشت: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت و  گسترش مسائل اخلاقی و تهذیبی طلاب بهره گیریم.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر، گسترش فرهنگ قرآنی در مدارس علمیه را یکی از راه های گسترش اخلاق در حوزه دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد فضای قرآنی در مدارس علمیه می تواند بحران های احتمالی اخلاقی طلاب را بر طرف کند.

 

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه سخنان خود با بیان این که مدرسه قرآنی بیت النور از جمله معدود مدارس قرآنی کشور است، خاطرنشان کرد: یکی از طرح های این مدرسه قرآنی حفظ یک ساله قرآن کریم است.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر با بیان این که مفاهیم قرآنی سازنده و اثرگذار است، افزود: انس و الفت طلبه با مفاهیم قرآنی سازندگی خاصی در او ایجاد کرده است.

 

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که متأسفانه نظام آموزشی حوزه گسترش چنین فعالیت هایی را با محدودیت هایی روبرو کرده است، گفت: اگر قوانین به ما اجازه دهد شاهد گسترش این گونه برنامه ها در حوزه خواهیم بود.

 

وی ادامه داد: اگر فضای قرآنی در هر مدرسه ایجاد کنیم و هر طلبه حفظ جزء قرآن را در برنامه های خود داشته باشد به حتم شاهد حاکم شدن یک معنویت خاص در فضای حوزه خواهیم بود.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت راه اندازی مرکزی برای تربیت اساتید و کادر حوزه تأکید کرد و گفت: اگر چنین مرکزی وجود داشته باشد شاهد جذب اساتید و کادر مناسب و مجرب در مدارس علمیه خواهیم بود./1316/پ202/ب1

ارسال نظرات