۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۴۱۲۸۲
یکی از علمای بحرین:

آزادی بیان نباید سببب توهین به ارزش‎های دینی شود

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای بحرین با محکوم کردن بازنشر کاریکاتور موهن علیه پیامبر اکرم (ص) بیان داشت که آزادی بیان نباید سببب توهین به ارزش‎های دینی شود.
حجت الاسلام شيخ محمد صنقور امام جمعه مسجد امام صادق (ع)  بحرين


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمد صنقور، از علمای بحرین روز گذشته در مسجد امام صادق (ع) شهر دراز بازنشر کاریکاتور موهن علیه پیامبر(ص) در نشریه شارلی ابدو فرانسه را محکوم کرد و گفت: شعار آزادی نباید موجب توهین به پیامبر اسلام (ص) شود.
 آزادی خواهی باید در چارچوب احترام به حقوق و عقاید مردم خلاصه شود و تجاوز از  این حدود جایز نیست.


این عالم بحرینی خاطرنشان ساخت: بازنشر کاریکاتور موهن علیه پیامبر اکرم (ص) به معنای توهین به عقاید میلیون‎ها مسلمان است.مسلمانان توهین به رسول اعظم (ص) را توهین به خودشان می‎دانند.


وی در بخشی دیگر از سخنان خود به بررسی مسائل داخلی بحرین پرداخت و گفت: مردم بحرین خواستار کرامت، آزادی، امنیت، ثبات، عدالت، انصاف، زندگی با عزت و اداره این کشور بر اساس اراده و دیدگاه خودشان هستند.


شیخ محمد صنقور ادامه داد: نادیده گرفتن اراده و خواسته‎های مردم بحرین بر خلاف عدالت و حقوق شهروندی است. ملت بحرین باید به صورت عادلانه از منافع ملی این کشور بهره مند شوند.


وی از عدم مشارکت مردم در تصمیم‎های حکومت از رژیم آل‎خلیفه انتقاد کرد و ادامه داد: اگر اداره کشور بر اساس عقل و منطق بود هیچ گونه بحرانی در بحرین صورت نمی‎پذیرفت. سیاست حاکم در بحرین به صورت دیکتاتوری مطلق است.


این عالم بحرینی در پایان گفت: آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین و حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق، ضامن امنیت و ثبات این کشور هستند و در راستای حل بحران بحرین تلاش بسیاری انجام داده‎اند./994/ب902/د

ارسال نظرات