۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۴۱۲۷۰

امضای دو تفاهم نامه در راستای ارتقای بهره وری موقوفات خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از امضای دو تفاهم نامه در نمایشگاه منطقه ای فرصت های سرمایه گذاری در موقوفات خبر داد.
امضای دو تفاهم نامه در راستای ارتقای بهره وری موقوفات خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام پرویز بخشی پور، معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که در خراسان جنوبی هفت هزار موقوفه، 17 هزار رقبه و 100 بقعه متبرکه وجود دارد، گفت: متاسفانه در سال های اخیر افزایش خشکسالی و مشکلات ناشی از آن بهره وری موقوفات را دچار تغییر کرده و موجب شده که بعضی از موقوفات کاربری خود را از دست داده و نیت واقف بر زمین بماند که به همین علت مشارکت سرمایه گذاران در احیای موقوفات و افزایش بهره وری آنها ضروری شده است.

 

وی افزود: 80 درصد موقوفات خراسان جنوبی کاربری کشاورزی دارند اما به دلیل خشکسالی و خالی شدن از سکنه 47 درصد از روستاهای استان، درآمد آن ها به صفر رسیده است.

 

معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود، کاربری که برای موقوفات خراسان جنوبی تعریف می شود، درآمدزا نیست و اغلب صرف امور خدماتی می شود.

 

حجت الاسلام بخشی پور تاکید کرد: اگر برای موقوفات شهرهای خراسان جنوبی کاربری تجاری تعریف شود بهترین سود را برای واقف و ذی نفعان خواهد داشت و شان وقف نیز حفظ خواهد شد.

 

وی ادامه داد: به منظور جلب مشارکت سرمایه گذاران و افزایش درآمد موقوفات خراسان جنوبی، 20 پروژه در موقوفات شهرهای این استان با کاربری تجاری و مسکونی به عنوان فرصت های سرمایه گذاری در نمایشگاه ملی فرصت های سرمایه گذاری در موقوفات و بقاع متبرکه معرفی شد که دو پروژه از پروژه های مطرح شده با استقبال سرمایه گذاران و امضای موافقت نامه روبه رو شد.

 

معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف خراسان جنوبی با بیان این که این دو پروژه مربوط به ساخت مجتمع مسکونی و سالن ورزشی بوده است، تاکید کرد: مشارکت سرمایه گذاران علاوه بر احیای موقوفات برای آن ها سود آور بوده و زمینه پیشرفت مناطق مختلف را فراهم می کند.

 

حجت الاسلام بخشی پور با بیان این که سازمان اوقاف برای احیای موقوفات و افزایش بهره وری آن آمادگی لازم را برای همکاری با سرمایه گذاران دارد، ادامه داد: همکاری در احیای موقوفات موجب از بین رفتن فقر و افزایش اشتغال و رفاه برای مردم می شود که این موضوع نشان می دهد برخلاف تصور عامیانه مال وقف مالی بی برکتی نیست بلکه مالی است که عمران و آبادانی را برای جامعه با خود به همراه دارد.

 

لازم به ذکر است، نخستین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در موقوفات و بقاع متبرکه شمال و شمال شرق کشور با حضور استان های خراسان جنوبی ، شمالی،رضوی، گلستان، مازندران و سیستان و بلوچستان در تالار فرهنگی نور با حضور سرمایه گذاران و عموم مردم برگزار شد و این نمایشگاه برکات زیادی برای موقوفات استان های شرکت کننده در این نمایشگاه به دنبال داشت./968/پ202/ب5

 

ارسال نظرات