۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۴۱۱۶۵
اتحادیه جهانی علمای مسلمان تأکید کرد؛

بازنشر کاریکاتور موهن علیه پیامبر به دور از منطق و عقل بود

خبرگزاری رسا ـ اتحادیه جهانی علمای مسلمان با انتشار بیانیه‎ای بیان داشت که توهین یکی از نشریه‎های فرانسوی به پیامبر اکرم (ص) خارج از معیار عقل و منطق است.
مجله شارلي ابدو فرانسه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اتحادیه جهانی علمای مسلمان امروز طی بیانیه‎ای اقدام مسؤولان نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» در بازنشر کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم (ص) را محکوم کرد.

 

در این بیانیه آمده است: بازنشر کاریکاتور‎های موهن علیه پیامبر(ص)، ساخت فیلم‎های با این موضوع و یورش به مسلمانان در همه کشورهای دنیا اقدامی احمقانه و خارج از معیارهای عقلی و منطقی است.

 

این اتحادیه، حضرت محمد (ص) را پیامبر رحمت و مهربانی خواند و ادامه داد: توهین به پیامبر از سوی این نشریه در حالی صورت می گیرد که بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون تن از مردم جهان پیرو این پیامبر هستند.

 

این اتحادیه خاطرنشان ساخت که توهین به پیامبر اکرم (ص) به دور از عدل، انصاف و عقل سالم است.

 

مرکز اسلامی الازهر مصر نیز روز گذشته طی بیانیه‎ای این اقدام نشریه فرانسوی شارلی ابدو را محکوم کرد و خاطر نشان ساخت که نشریه شارلی ابدو فرانسه، احساسات مذهبی مسلمانان را تحریک و باعث افزایش تنفر و خشم آنان شده است.

 

گفتنی است که شماره جدید نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» با توجه به هشدار و مخالفت‌های گسترده مسلمانان، 24 دی ماه سال جاری کاریکاتوری توهین‌آمیز از پیامبر اسلام(ص) بر روی جلد آن منتشر شد. این شماره از مجله شارلی ابدو در تیراژ 3 میلیون نسخه و به 6 زبان منتشرشد. این در حالیست که تیراژ معمول نشریه شارلی ابدو 60 هزار نسخه است./994/ب902/د

ارسال نظرات