۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۲۴۰۴۱۹
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان خبرداد؛

اعزام 20 هزار دانش‎آموز لرستانی به مناطق جنگی از ابتدای سال جاری

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل آموزش و پرورش لرستان از اعزام 20 هزار دانش آموز لرستانی از ابتدای سال جاری به مناطق جنگی جنوب در راستای تقویت فرهنگ ایثار بین نوجوانان و جوانان خبر داد.
کاروان راهيان نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، گودرز کریمیفر، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، ظهر امروز، در نخستین یادواره شهدای دانشآموز بروجرد که در دانشگاه آزاد این شهرستان برگزار شد، گفت: برگزاری این یادواره نقش بسزایی در راستای تبیین و تقویت فرهنگ ایثار در جامعه دارد.

وی با اشاره به شهادت 68 دانش آموز در مدرسه ابتدایی بروجرد افزود: این شهدا با نثار جان خود ارزشهای دین و انقلاب را تثبیت کردند.

کریمی فر با بیان این که شهادت یعنی وارد شدن به خلوت و بارگاه الهی عنوان داشت: شهدا دلبسته دنیا نشده و دلبسته ارزشهای انقلاب شدند.

وی با تأکید بر تبیین فرهنگ و ایثار در جامعه افزود: ما باید این میراث گران‎بها را به نسل آینده منتقل کنیم و با تبیین این فرهنگ موجب هوشیاری آنان شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان این که دشمنان اسلام جوانان ما را مورد هدف قرار داده اند، خاطرنشان کرد: تبیین فرهنگ ایثار و شهادت بهترین عامل هوشیاری نس جوان و مقابله با دسیسه های دشمن است.

وی در ادامه یادآور شد: باید توجه داشت کسانی میتوانند کارهای بزرگ انجام دهند که به قدرت ذهن اعتقاد داشته باشند.

کریمی فر برگزاری کنگره شهدا را از عوامل مؤثر در راستای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های جوان و آینده دانست و افزود: در این راستا می توان اعتقادات و ارزش های اسلامی را بین جوانان تقویت کرد.

وی با بیان این که انجام کارهای ارزشی، اعتقادی و باورمند نیازمند هدف، تعصب، احساس و رسالت است، خاطرنشان کرد: شهدای ما در صحنه های گوناگون انقلاب این ویژگی ها را دارا بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان اراده توأم با شجاعت را از دیگر ویژگی های بارز شهدا بیان کرد و عنوان داشت: بسیجیان و نیز خانواده های شهدا با داشتن عزم و اراده ستودنی موفق شدند در راستای فعالیتهای هستهای و صلح آمیز موفق شوند.

کریمی فر در ادامه با بیان این که در سال جاری تا کنون 20 هزار دانش آموز لرستانی در قالب کاروان های راهیان نور به مناطق جنگی اعزام شده اند، ابراز داشت: این اردوهای راهیان نور از بهترین راه های مقابله با دسیسه های دشمن است./9459/پ203/ب2

ارسال نظرات