۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۲۴۰۳۲۱
رییس مجمع علمای صور لبنان:

مسؤولیت حادثه تروریستی پاریس به دوش دولتمردان فرانسوی است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع علمای صور لبنان با انتقاد از بی تفاوتی دولت فرانسه نسبت به توهین رسانه های این کشور به مقدسات اسلامی، گفت: حادثه تروریستی مخالف با آموزه های اسلام است و مسؤولیت آن را دولتمردان فرانسه باید به دوش بکشند.
شيخ علي ياسين، رييس مجمع علماي صور لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ علی یاسین، رییس مجمع علمای صور لبنان در بیانیه‌ای که امروز از طرف وی منتشر شد، حادثه تیراندازی اخیر در پاریس و کشته و زخمی شدن چند تن از شهروندان این کشور را محکوم کرد.

 

وی مسؤولیت این حادثه را متوجه دولتمردان فرانسه کرد و اظهار داشت که این اقدام با همه آموزه‌ها و تعالیم اسلامی مخالف است اما باید تأکید داشت که بی تفاوتی دولت فرانسه نسبت به هتک حرمت مقدسات اسلام و برانگیختن احساسات مسلمانان از سوی رسانه های این کشور موجب وقوع این جنایت شد.

 

این عالم لبنانی در ادامه خواستار مقابله با گروه‌های تکفیری در لبنان شد و گفت: انتخاب رییس جمهور اصلح و وحدت و انسجام گروه‌های سیاسی و مردمی می‌تواند گام مهمی برای نابود ساختن تروریسم در لبنان باشد.

 

شیخ علی یاسین افزود: ارتش لبنان با همکاری و یاری مقاومت و ملت توانایی نابود ساختن تکفیری‌های مسلح را دارد.

 


گفتنی است سه مرد مسلح روز چهارشنبه به دفتر نشریه فکاهی 'شارلی ابدو' در پاریس، حمله مسلحانه کرده که در این جریان 12 تن کشته و 10 نفر نیز زخمی شدند. به
گفته شاهدان در جریان این حمله حداقل 30 گلوله شلیک شده است.


مقامات فرانسوی اعلام کردند که تاکنون یکی از عاملان این واقعه دستگیر شده و هفت نفر دیگر نیز در این ارتباط دربازداشت بسر می برند. گفته می شود که عوامل این حمله الجزایری تبار بوده و در فرانسه اقامت داشته اند و پیشتر به سوریه رفته بودند و تابستان گذشته به فرانسه بازگشتند./983/ب902/ک

ارسال نظرات