۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۲۴۰۱۸۳
مدیر مدرسه علمیه زهرای اطهر مشهد تبیین کرد؛

سیره اخلاقی و رفتاری نبی مکرم اسلام

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرای اطهر(س) مشهد گفت: هر کسی پیامبر اکرم(ص) را به میهمانی دعوت می کرد، ایشان می پذیرفتند؛ ایشان تفاوتی بین دعوت کنندگان قائل نبودند و دعوت ثروتمند و فقیر برایشان یکسان بود.
پيامبر اکرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، طاهره آشفته، مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرای اطهر(س) مشهد، امروز در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی در جمع زائران و مجاوران به برکات وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: قبل از تولد حضرت عیسی(ع) شیاطین می توانستند به آسمان هفتم بالا بروند، اما با تولد حضرت عیسی(ع) نتوانستند از آسمان چهارم بالاتر بروند و به برکت تولد پیامبر اکرم(ص) به کلی از نفوذ در آسمان ها محروم شدند و فرشتگان مانع نفوذ آن ها شدند.

 

وی به اتفاقاتی که به سبب تولد پیامبر اکرم(ص) رخ داده است اشاره کرد و گفت: همزمان با ولادت پیامبر اکرم(ص) چهارده کنگره از طاق کسری فرو ریخت و بت ها شکسته شد همچنین آتشکده فارس که 1000 سال روشن بود، خاموش شد و دریاچه ساوه خشکید.

 

آشفته افزود: پیامبر اکرم(ص) الگوی حسنه هستند، خداوند در آیه 21 سوره احزاب می فرماید: «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن کَانَ یَرْجُو اللَّهَ وَالْیَوْمَ الْآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثِیرًا، قطعا براى شما در (رفتار) رسول خدا سرمشقى نیکوست، براى کسى که به خدا و روز واپسین امید دارد و خدا را فراوان یاد مى‏کند.».

 

وی به فضیلت روز 17ربیع الاول اشاره و ابراز کرد: شیعیان معتقد هستند که نبی اکرم(ص) 17 ربیع الاول و روز جمعه به دنیا آمده اند؛ روزه این روز معادل یکسال روزه داری است؛ این روز، یکی از آن چهار روز است که در تمام سال برای روزه آن  فضیلت است؛ در این روز مبارک خداوند متعال را بسیار یاد کنید و زیارت پیامبر اکرم(ص) را تلاوت کنید.

 

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: تکریم ایتام و احسان آنان سنت و سیره پیامبر اکرم(ع) بوده است؛ پیامبر خدا(ص) فرمودند: «هر که سه یتیم را سرپرستی کند، مانند کسی است که شبش را به عبادت و روزش را به روزه گذراند و شبانه روز در راه خدا شمشیر کشد من و او در بهشت برادریم، همچنین که این دو در کنار یکدیگر و انگشت نشانه و میانی خود را به هم چسباندند.»

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرای اطهر(س) گفت: وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) «رَحمة لِلعالَمین» هستند، رحمت نبی اکرم هم در زمان حیاتشان و هم در زمان مماتشان شامل حال انسان ها می شود.

 

آشفته به سیره اخلاقی پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و افزود: نبی اکرم(ص) بدون یاد خدا نشست و برخاست نمی کردند و از همه خوش خلق تر بودند؛ راستگوترین و رئوف ترین مردم بودند.

 

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) شاه و مسکین را یکسان به دین خداوند دعوت می کردند و هر کس ایشان را به مهمانی دعوت می کرد، می پذیرفتند؛ ایشان تفاوتی بین دعوت کنندگان قائل نبودند و دعوت ثروتمند و فقیر را یکسان می پذیرفتند./1309/پ202/ب4

ارسال نظرات