۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۳۹۷۳۰
رییس مجمع علمای سنی عراق:

تروریست‎ها تفاوتی میان شیعه و سنی قائل نیستند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق خاطر نشان ساخت که تروریست‎ها تفاوتی میان شهروندان سنی و شیعه عراق قائل نیستند.
شيخ خالد الملا رييس مجمع علماي اهل تسنن عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، شیخ خالد عبدالوهاب الملا رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق در سخنانی تأکید کرد که گروه تروریستی داعش هیچ تفاوتی میان شیعیان و اهل تسنن عراق قائل نیست.

 

وی گفت: برای تروریست های داعش هیچ فرقی نمی کند که قربانیان آن از شهروندان شیعه باشند یا اهل تسنن. آنان همه عراقی ها که زیر یک پرچم و در یک کشور حضور دارند را مورد هدف قرار می دهد.

 

الملا بر لزوم حفظ وحدت و مسؤولیت پذیری همگانی تأکید کرد و افزود: برخی فریادهای زشت و گمراه درصدد گسترش تفرقه و فتنه مذهبی میان شهروندان عراق هستند. از مردم می خواهیم نسبت به شایعاتی که درصدد فتنه میان پیروان مذاهب اسلامی است به شدت دوری کنند.

 

این عالم سنی از رسانه ها خواست نقش خود را در ایستادگی در برابر این شایعات و افکار سمی به خوبی انجام داده و همگان را به همبستگی و وحدت فرابخوانند.

 

وی ادامه داد: برخی افراد و جریان ها می خواهند از آل گل آلود ماهی گرفته و از هر رخدادی برای ایجاد فتنه مذهبی استفاده کنند. آنها به هیچ وجه به خواسته خود نمی رسند چرا که عشق به دین و وطن در دل عراقی ها جای دارد./980/ب902/د

ارسال نظرات