۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۲۳۹۳۹۳
با فرا رسیدن 12 ربیع الاول؛

جشن‌های هفته وحدت در سراسر کشور آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با فرا رسیدن 12 ربیع الاول و میلاد پیامبر رحمت و مهربانی به روایت اهل سنت، جشن‌های هفته وحدت در سراسر کشور آغاز شد.
هفته وحدت هفته وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با فرا رسیدن 12 ربیع الاول و میلاد پیامبر رحمت و مهربانی به روایت اهل سنت، شیعیان و اهل تسنن در سراسر ایران اسلامی در حال جشن و مولودی خانی برای میلاد آن دردانه خلقت و هفته وحدت هستند.

 

حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از 12 تا 17 ربیع الاول (میلاد حضر محمد(ص) به روایت شیعیان) را به نام هفته وحدت نامگذاری کردند و به این مناسبت هر ساله جشن های باشکوهی برای گرامیداشت این ایام برگزار می شود.

 

به گزارش خبرنگاران رسا از سراسر کشور، خیابان ها، معابر، مساجد و صحن امامزادگان (ع) به ویژه حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در قم آذین بندی و چراغانی شده و مجالس شور و شادی در حال برگزاری است.

 

ایران اسلامی در هفته ای که در پیش روست، نوای دلنشین وحدت و همدلی ایرانیان از همه اقوام و مذاهب اسلامی را سرخواهد داد تا باردیگر وحدت کلمه ای را که رهبر کبیر انقلاب، امت اسلامی را به آن دعوت کرد و مقام معظم رهبری نیز همواره برآن تاکید داشته اند، به تصویر بکشد.

 

مسلمانان جهان در کشورهای عراق، سوریه، بحرین، یمن، مصر و دیگر کشورها نیز میلاد با سعادت پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) را در سایه اتحاد و برادری جشن می گیرند، حتی اگر دشمنان اسلام به ویژه وهابیت آن را نپسندند و نفی کنند.

 

میلاد نبی اکرم (ص) نماد همبستگی و اتحاد مسلمانان است و مسلمانان جهان دست در دست هم این روز را جشن می گیرند تا به استکبار جهانی که به دنبال ایجاد تفرقه است بفهمانند با دسیسه های خود نمی تواند بین مسلمانان تفرقه بیاندازد./920/پ202/ج

ارسال نظرات