۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۳۹۳۴۰
علما و اندیشمندان در نجف اشرف مطرح کردند؛

عصر کنونی را باید عصر امام خمینی نامید/ بیداری اسلامی مرهون انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ پنجمین همایش «اندیشه سیاسی نزد امام سید روح الله خمینی و اثر فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی» با تأکید بر نقش انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) در بیداری اسلامی برگزار شد.
همايش انديشه هاي سياسي امام خميني و حضرت آيت الله سيستاني در نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، پنجمین همایش سالانه مرکز پژوهش های حوزوی الهدی با عنوان «اندیشه سیاسی نزد امام سید روح الله خمینی و اثر فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی» در نجف اشرف برگزار شد.

 

بیش از 700 تن از علما، اندیشمندان، استادان و طلاب حوزه علمیه، استادان و دانشجویان، فرماندهان بسیج مردمی و قشرهای مختلف مردم در این همایش شرکت کردند.

 

حجج اسلام هاشمی، الجابری، نعمانی و البزونی در این همایش درباره اندیشه های سیاسی امام راحل و حضرت آیت الله سیستانی به سخنرانی پرداختند.

 

سخنرانان در این همایش از انقلاب امام خمینی به عنوان عامل پویایی مسلمانان یاد کرده و اظهار داشتند که اسلام پس از انقلاب جمهوری اسلامی به امید و آرزوی نسل جوان و فرهنگیان مبدل شد، بنابراین این عصر را باید عصر امام خمینی(ره) نامید.

 

آنان تأکید کردند اگر انقلاب بزرگ امام راحل نبود بیداری اسلامی نیز به وقوع نمی پیوست و ملت ها جرأت ایستادگی در برابر استکبار و برافراشتن شعار ارزش های الهی و معنوی را نداشتند.

 

سخنرانان همچنین با اشاره به اینکه امام راحل نشان داد که اسلام تنها یک دین نیست، تصریح کردند: امام خمینی(ره) به جهانیان ثابت کرد که اسلام یک جنبش سیاسی نیز به شمار می آید همانگونه که پیامبر اکرم(ص) نیز تنها یک رسول نبودند بلکه مردی سیاسی و نظامی نیز هستند.

 

سخنرانان پنجمین همایش مرکز حوزوی الهدی، خاطر نشان ساختند که امام خمینی توانست همه معادلات سیاسی دشمنان اسلام را واژگون ساخته و پیروزی بر بزرگترین قدرت های استکبار را رقم بزند.

 

آنان با اشاره به اینکه این پیروزی با جهاد مداوم امام حاصل شد، بر لزوم ادامه راه این امام به ویژه از سوی علما تأکید کردند.

 

علما و اندیشمندان در بخش دیگری از همایش به تبیین اندیشه های حضرت آیت الله سیستانی به ویژه پس از صدور فتوای جهاد کفایی علیه تروریست های داعش پرداختند./980/ب902/د

ارسال نظرات