۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۲۳۷۸۹۸

بزرگترین حزب سیاسی اسلامی سریلانکا از دولت این کشور خارج شد

خبرگزاری رسا ـ بزرگترین حزب سیاسی اسلامی سریلانکا در اقدامی غیرمترقبه برای حمایت از مخالفان، از دولت این کشور خارج شد.
سريلانکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حزب کنگره اسلامی سریلانکا روز یکشنبه اعلام کرد که به منظور حمایت از نامزد مخالف دولت 'ماهیندا راجاپاکسا' رییس جمهور در انتخابات ریاست جمهوری آینده از اردوگاه سیاسی دولت خارج شده است.

 

بر اساس این گزارش، خروج این حزب با 20 نماینده و وزیر از ائتلاف دولت در سومین دوره ریاست جمهوری راجاپاسکا ضربه بزرگی بر پیکر حزب حاکم است. براساس تصمیم سران حزب یادشده، 'رئوف حکیم' رهبر کنگره اسلامی سریلانکا و وزیر دادگستری دولت نیز از پست خود استعفا داد.

 

'امیر فائض' یکی از مقام های این حزب اسلامی در سریلانکار با اکثریت قاطع بودایی در گفت وگو با آسوشیتدپرس، دولت راجاپاشکا را به بی مهری و نداشتن بردباری در برابر اقلیت های دینی متهم ساخت و افزود: از این پس این حزب از حمایت های خود از رییس جمهور دست بر می دارد و به 'مایثریپایا سیریسنا' رقیب او می پیوندد.

 

براساس این گزارش، حمله خرداد ماه گذشته افراطیون بودایی تحت حمایت دولت به جمعیت مسلمان این کشور که به مرگ 3 مسلمان و زخمی شدن ده ها تن دیگر منجر شده بود، سبب شد پس از پایان سال ها جنگ داخلی علیه شورشیان ببرهای تامیل در سال 2009، این کشور بار دیگر گرفتار تشدید تنش های قومی شود.

 

به همین دلیل در چند سال اخیر، رییس جمهوری سریلانکا به دلیل حمایت از بودایی های ملی گرای افراطی و چشم پوشی از خشونت های ضد اسلامی آنها با انتقادهای زیادی روبه رو شد .

 

در مقابل وی، 'سیریسنا' وزیر بهداشت سابق کابینه دولت قرار دارد که ماه گذشته برای رقابت با رییس جمهور در انتخابات آتی از کابینه و دولت جدا شد تا بتواند با سیاست های غیردمکراتیک وی مبارزه کند. /982/د101/ک

منبع: ایرنا

 

ارسال نظرات