۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۲۳۷۴۷۶
شیخ الازهر مصر خواستار شد؛

مراجع شیعه و سنی به مبارزه با اختلافات مذهبی بپردازند

خبرگزاری رسا ـ شیخ الازهر مصر در دیدار با رییس دفتر حافظ منافع ایران در قاهره بیان داشت که مراجع شیعه و سنی باید با وحدت در برابر اختلافات مذهبی و طایفه‎ای بایستند.
احمد الطيب، شيخ الازهر مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد الطیب، شیخ الازهر مصر، امروز در دیدار با محمد محودیان، رییس دفتر حافظ منافع ایران در قاهره پایتخت این کشور خواستار حفظ وحدت اسلامی در کشورهای خاورمیانه شد و بیان داشت: مراجع شیعه در عراق و ایران با صدور فتواهای صریح و قاطع مانع از لعن و دشنام به صحابه و زنان‎ نبی اکرم (ص) شوند.


شیخ الازهر مصر افزود: امت اسلامی از سوی دشمنان مورد هدف واقع شده است و کشورهای غربی نیز درصدد ایجاد اختلافات مذهبی و طایفه‎ای در کشورهای عربی و اسلامی هستند.


وی هرگونه اختلاف مذهبی و طایفه‎ای در بین امت اسلامی را به سود دشمنان خواند و اظهار داشت: مراجع شیعه و اهل سنت با حفظ وحدت باید درپی گسترش امنیت و ثبات در کشورهای عربی و اسلامی باشند.


احمد الطیب تاکید کرد: علمای اسلام باید اختلافات میان اهل سنت و شیعه که امت اسلامی را دچار از هم گسیختگی کرده است، درک کرده و به مبارزه با آن بپردازند.


رییس دفتر حافظ منافع ایران در مصر نیز از همایش اخیر ضد افراط گرایی و تروریسم و بیانیه پایانی آن که از سوی دانشگاه الازهر برگزار شد، تمجید کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از تلاش‎های شیخ الازهر در مقابله با دسیسه‎های دشمنان اسلام برای ایجاد فتنه حمایت می‎کند./994/ب901/د

ارسال نظرات