۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۲۳۷۴۲۵
معاون تبلیغ حوزه‏های علمیه:

تبیین لایه‏ های پنهان فتنه 88 برای بصیرت افزایی مردم ضروری است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه ضمن مهم ارزیابی کردن حضور مردم در 9 دی ماه سال 88 و برچیدن فتنه گفت: مردم بنا بر بصیرت دینی خود به انحراف فتنه گران پی برده اند اما نیاز به تبیین و تشریح تمام زوایای پنهان فتنه 88 برای انزجار همه جانبه مردم جامعه احساس می شود.
حجت الاسلام محمد حسن نبوي
حجت الاسلام محمد حسن نبوی معاون تبلیغ حوزه های علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با مد نظر قرار دادن حضور حماسی مردم در 9 دی ماه سال 88 گفت: فتنه 88 خطرش از جنگ تحمیلی کمتر نبود، زیرا یک توطئه بین المللی به رهبری آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی بود که کشورهای مزدور همسایه، منطقه و عرب آنها را همراهی می کردند.
 
معاون تبلیغ حوزه های علمیه در بیان تفاوت این توطئه و جنگ تحمیلی اظهار داشت: در جنگ دشمن حمله می کند و نام دشمن را بر خود گذاشته و تکلیف جبهه حق مشخص است ولی در این فتنه به قصد انقلاب مخملین پیش آمدند و مردم متحیر بودند زیرا چهره حق از باطل به راحتی قابل شناسایی نبود.
 
حجت الاسلام نبوی بی احترامی و حمله به نمادهای مذهبی را وجه تمایز دوست از دشمن در آن روزها دانست و گفت: توهین به شعائر اسلامی توسط فتنه گران باعث شد که مردم تشخیص دهند اصلاح جامعه، نظام یا تحول اجتماعی در کار نیست؛ این فتنه بر علیه اسلام، مذهب تشیع و نظام اسلامی است بدین خاطر بود که با حضور خود 9 دی را به یک حماسه تبدیل کردند.
 
وی در بیان اهمیت مقدسات اسلامی برای ملت ایران ابراز داشت: کسانی در دفاع از مقدسات دینی در 9 دی ماه به خیابان ها آمدند که از اول انقلاب در هیچ راهپیمایی شرکت نکرده بودند؛ اینها مردم هوشیاری بودند که در آن شرایط سخت هدف فتنه گران و سردمداران آنان را شناختند و به موقع و قاطعانه به آنان مقابله کردند.
 
معاون تبلیغ حوزه بر لزوم تببین لایه های پنهان فتنه 88 برای مردم صحبت کرد و اظهار داشت: در این صورت است که تمام مردم به طور قاطع و به هیچ وجهی با این خائنین کنار نخواهند آمد؛ مردم اطلاعاتی از عمق خیانت این فتنه گران ندارند البته برنامه های بصیرت افزایی تا حدی توانسته اطلاعاتی را به مردم منتقل کند و در همین حد فضای جامعه نسبت به فتنه حساسیت پیدا کرده است.
 
حجت الاسلام نبوی وجود سوء تفاهم را برای تعدادی از جوانان فریب خورده آن هم در اوایل فتنه قابل توجیه دانست و ادامه داد: سوء تفاهمی برای کارگردانان این فتنه وجود نداشت، آنها برایشان روشن بود، برنامه هایشان را به صورت زنده از بی بی سی دریافت می کردند، طبق آن عمل می کردند، تصویر برداری می کردند و به این شبکه می فرستادند.
 
وی افزود: نیروهای فتنه گران آموزش های خاصی در کشورهای خارجی دیده بودند، با بنیادهای آنها ارتباط داشتند و با فراخوان تمام مخالفین را از تمام کشورها دور هم جمع کرده بودند، شبکه بی بی سی آنها را هدایت می کرد، اتاق فکرشان در بی بی سی شکل می گرفت و این شبکه پایگاه اطلاع رسانی آنها شده بود در چنین شرایطی دچار چه سوء تفاهمی شده بودند؟
 
معاون تبلیغ حوزه گفت: این افراد اگر زمان پیامبر و ائمه اطهار(ع) زندگی می کردند باز با این بزرگواران نیز سر جنگ داشتند، مانند معاویه که فردی قدرت طلب بود و امیر المؤمنین تا آخرین لحظه با او سر جنگ داشت؛ اما اینها که در زمان ما زندگی می کنند و سر جنگ دارند هم قدرت طلبند هم مزدور اجانب پس دشمنی ما با آنان دوچندان است.
حجت الاسلام نبوی با مقایسه کسانی که دم از صلح و دوستی می زنند با عمرو عاص بیان داشت: عمرو عاص به این مطلب رسید که هم با معاویه می توان دوستی برقرار کرد و هم با امام علی (ع) پس قرآن ها را سر نیزه کردند و به هدف خود دست یافتند؛ در دوره حال که طرفداران نظریه عمروعاص به دنبال مسامحه هستند خیلی رسواتر از عمر عاص عمل می کنند.
 
وی در پایان گفت: تمام کشورهای دنیا نظرهای انتقادی را می پذیرند ولی در مقابل براندازی موضع می گیرند؛ این حرکت یک حرکت براندازی نظام بود که می بایست با مقابله شدید نظام روبرو می شدند، اگر این افراد به آمریکایی که از آن دستور می گیرند سفر کنند و در کشوری که آن را مهد تمدن و دموکراسی می دانند بخواهند این براندزای را انجام دهند دمار از روزگارشان در خواهند آورد./836/ت302/ج
ارسال نظرات