۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۲۳۷۲۸۱
رییس جمهور در جمع علما، نخبگان و ایثارگران خراسان جنوبی:

دولت به قول خود در مهار تورم و خروج از رکود عمل کرده است

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور در جمع نخبگان، ایثارگران و علمای خراسان جنوبی تاکید کرد که دولت تدبیر و امید به قول خود برای رهایی از تورم و خروج اقتصاد کشور از رکود عمل کرده است.
مراسم استقبال از رييس جمهور در سفر به استان خراسان جنوبي ديدار رييس جمهور با علما، ايثارگران، نخبگان و برگزيدگان استان خراسان جنوبي
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسملین حسن روحانی، چهارشنبه شب در نشست با نخبگان و علمای خراسان جنوبی، با اشاره به آغازماه ربیع الاول که مصادف با آغازهجرت پیامبر از مکه به مدینه است، افزود: آغاز و پایان این حرکت با ایثار و فداکاری همراه بود و پیامبر (ص) با ایثار و مجاهدت توانستند به اهداف خود دست یابند.
 
وی ادامه داد: بعضی در بازاری حرکت می کنند که ندای حق را می شنوند و به آن پاسخ می دهند اما برخی خود داوطلب فداکاری می شوند.
 
رییس جمهور اظهار داشت: اگر کشور دارای استقلال و عزت است این عزت از امام و شهدا شروع می شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید در حد توان قدم هایی رابرای خانواده ایثارگران برداشته است اماجای تردید نیست که هرکاری در مقابل خانواده ایثارگران انجام شود هدیه بسیارکوچکی در برابر فداکاری بسیار بزرگ آنها است.
 
وی با اشاره به مطالبات مردم، گفت: توان و امکانات کشور برای تحقق همه مطالبات مردم در همه استان ها محدود است.
 
رییس جمهور افزود: دولت در چارچوب امکانات برای رفاه و افزایش عدالت اجتماعی در کشور تلاش می کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به محصولات استراتژیک خراسان جنوبی از جمله زرشک، عناب، زعفران و انار، ادامه داد: خراسان جنوبی جز استان هایی است که پتانسیل خوبی در زمینه اقتصادی و صادارت دارد.
 
وی  خراسان جنوبی را یکی از مهم ترین کریدورها برای ترانزیت جنوب به شمال عنوان کرد و گفت: این کریدور از چابهار شروع و به زاهدان، بیرجند و راه آهن سراسری وصل می شود.
 
رییس جمهور با اشاره به استفاده از افراد نخبه و با تجربه، ادامه داد: نخبگان باید برای استان تلاش کنند و مطالبات استان را به صورت اجرایی وعملی تحقق بخشند.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این ‌که تمام طرح‌هایی که مربوط به این استان بود را بررسی کرده‌ایم و در این راستا حدود 15 جلسه برگزار شده است، افزود: مقداری که در توان ما است برای تخصیص بودجه در سال‌های 93، 94 و 95 را بررسی کرده‌ایم و تخصیص به مرور انجام خواهد شد.
 
وی با بیان این ‌که کار عمرانی از طریق جذب سرمایه‌گذار و نخبگان باید صورت گیرد، گفت: این استان ظرفیت‌های گردشگری ویژه دارد که باید بتوانیم گردشگر، سرمایه‌گذار و کارآفرین را جذب کنیم .
 
رییس جمهور عنوان کرد: باید فضای علمی ما به سمت بومی ‌گرایی و نیازهای خود استان چرخش کند و دانشگاه‌ها باید به گونه‌ای باشند که پاسخ استان‌ها را به عنوان اولویت خود قرار دهند.
 
وی ادامه داد: وحدت بین مردم و گروه‌های مختلف در این استان وجود دارد که این مایه برکت خواهد بود بنابراین باید تلاش کنیم وحدت و انسجام را بیشتر و زمینه‌های توسعه را فراهم کنیم.
 
وی اظهار داشت: طبق برنامه ما قول داده‌ بودیم که رکود و تورم را مهار کنیم و در این خصوص هم لایحه‌ رکود را به مجلس دادیم ولی از چندین ماه پیش این لایحه در مجلس مانده و به دست ما نرسیده است ولی با این وجو دکار را با دستورالعمل های خودمان شروع کردیم و توانستیم بر رکود فایق آییم.
 
ریس جمهور گفت: ما دو فصل را با رشد پشت سر گذاشتیم و به این معنی است که ما رونق را آغاز کردیم و پیش‌بینی ما هم در آغاز سال این بود که در امسال رشد مثبت را داریم.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به قولی که در جهت مهار تورم و رکود به مردم داده بود، گفت: دولت به خوبی توانست به قول خود عمل کند و بازار هم دچار نوسانات زیاد نشود.
 
وی به روابط اقتصادی با دنیا اشاره کرد و افزود: مبنای دولت گسترش روابط اقتصادی با دنیا است چه از لحاظ وارداتی و چه صادراتی البته ما در واردات خیلی از محصولات مثل گندم و برخی نهاده‌های دامی ناراحت هستیم ولی در بعضی جاها انسان مجبور است.
 
رییس جمهور ادامه داد:‌ هیچ کشوری در دنیا پیدا نمی‌شود که با انزوا به توسعه برسد، هیچ کشوری هم نیست که بگوید در همه چیز خودکفا است.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد: خوداتکایی و خودکفایی به‌ صرفه هم نیست و خودکفایی زمان‌بر است و در همه جا امکان‌پذیر نیست.
 
وی افزود: با شعار نمی‌شود همه مشکلات را حل کرد با برنامه ریزی باید مشکلات را حل کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که باید در امور زیربنایی سرمایه گذاری کنیم، یادآور شد: راه آهن بسیار مهم است و یکی از برنامه ریزی های دولت در خراسان جنوبی ریل است و برنامه ما در این زمینه این است که راه‌آهن را که از چابهار شروع شده به زاهدان و بیرجند برسانیم و به شبکه سراسری راه‌آهن وصل کنیم./968/پ201/ج
ارسال نظرات