۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۲۳۶۸۸۹

عزاداری رحلت پیامبر اعظم و امام حسن مجتبی در نجف اشرف

خبرگزاری رسا ـ میلیون‎ها تن از عاشقان و عزاداران رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسین مجتبی (ع) امروز برای عرض تسلیت به نجف اشرف رفتند.
حرم امام علي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، میلیون‎ها تن از عزاداران و سوگواران رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسین مجتبی (ع) روز گذشته برای عرض تسلیت و تجدید میثاق با مولای متقیان امام علی (ع) به نجف اشرف رفتند.

 

حرم مطهر حضرت امام علی(ع) سیاه‌پوش است و زائران و دوستداران خاندان عصمت و طهارت در بارگاه ملکوتی امیرمومنان حضرت امام علی(ع)، عزاداری می‌کنند.

 

در مراسم رحلت پیامبر اعظم (ص) و شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) زائران در قالب دسته جات و هیات‌های عزاداری سینه زنی و زنجیرزنی وارد حرم مطهر امام علی(ع) شدند و به عزاداری پرداختند. به همین مناسبت مراسم سخنرانی و مرثیه در مساجد و حسینیه‌های کوفه و سهله نیز برگزار است.

 

زائران حرم‎های اهل بیت (ع) هر ساله با آغاز روزهای اربعین با پای پیاده از نجف تا کربلا می‎روند و بعد از پایان همایش باشکوه و بزرگ اربعین با پای پیاده نیز به حرم حضرت امیرالمومنین علی (ع) در نجف اشرف بر می‎گردند.


عاشقان و محبان اهل بیت (ع) در نجف اشرف با برپایی ایستگاهای صلواتی در جاده و خیابان‌ها منتهی به بارگاه حضرت امیرالمومنین علی (ع) به زائران حرم این امام همام خدمت رسانی می‎کنند.



خضیر الجبوری، رییس مجلس استان نجف، در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد که مرحله سوم عملیات تامیین امنیت و خدمت رسانی به زائران حرم‎‌‎های اهل بیت (ع) از روز گذشته آغاز شده است. در این مرحله بیش از 20 هزار نیروی امنیتی کار تامین امنیت زائران را بر عهده دارند./994/ب903/ک
 

ارسال نظرات