۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۳۶۸۷۹

مسلمانان مقیم یونان در شب رحلت رسول اکرم اشک ماتم ریختند

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان مقیم یونان در شب رحلت جانگداز پیامبر رحمت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) سیاهپوش شده و اشک ماتم ر ریختند.
يونان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم رحلت جانگداز پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در مراکز فرهنگی و انجمنهای اسلامی در شهر آتن با حضور انبوه عزاداران برگزار شد.

شنبه شب مسلمانان مقیم یونان سیاهپوش شده و عاشقان نبوت و امامت درغم از دست دادن پیامبر رحمت(ص) وشهادت امام حسنی مجتبی(ع) اشک ماتم ریختند.

در مراسمی که در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد،علاوه بر کارکنان سفارت و دیگر ارگانهای جمهوری اسلامی ایران مستقردرآتن، دانشجویان و دیگر ایرانیان حضور داشتند.

دراین مراسم حجت الاسلام' محمد صادق امین دین' روحان اعزامی از تهران، با اشاره به اهمیت رحمت از دیدگاه قرآن کریم و اسلام گفت: رسالت پیامبر اکرم(ص) رحمتی برای جهانیان بوده و خود رسول اکرم(ص) مظهر رحمت و عدالت بوده است.

وی سعادت دنیوی و اخروی را در پیروی از پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و اهل بیت (ع) قلمداد کرد و گفت: پیامبراسلام نه تنها رحمت برای مسلمانان بلکه رحمت برای تمام جهانیان بوده و هست و عدالت و رحمت ازصفات ویژه پیامبر خاتم و اهل بیت(ع) است که فقط با پیروی از آنان انسان می تواند به سعادت برسد.

انجمن جعفریه شیعیان پاکستانی ها واقع درجنوب شرق، انجمن گلزار زینب(س) پاکستانی واقع در جنوب غرب شهر آتن و انجمن مهدیه افغانهای واقع در جنوب شرق شهر و دیگر نمازخانه های مسلمانان در آتن سیاهپوش شده وعاشقان نبوت، امامت وولایت به صورت گسترده ای درمراسم عزاداری رحلت رسول اکرم( ص) شرکت کردند./982/د103/ک

منبع: ایرنا

 

ارسال نظرات