۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۲۳۶۲۵۳

تظاهرات روز شهدا در بحرین برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ انقلابیان بحرینی تظاهرات روز شهدا را با حضور علمای این کشور برگزار کردند.
تظاهرات بحريني ها براي گراميداشت روز شهدا


 

به گزارش خبرگزاری رسا، انقلابیان بحرینی امروز به دعوت ائتلاف جوانان 14 فوریه بحرین تحت عنوان «روز شهدا» در خیابان‎های مرکز منامه پایتخت این کشور به تظاهرات پرداختند.


علما، خانواده شهدا و بازداشت شده در این تظاهرات با سر دادن شعار علیه سیاست‎های ظالمانه رژیم آل‎خلیفه تصاویر شهدا و دست نوشته‎های را نیز با خود حمل می‎کردند.


انقلابیان بحرینی در شهر البلاد القدیم نیز به تظاهرات مشابهی پرداختند. این تظاهرات با عکس العمل شدید نیروهای امنیتی و استفاده آنان از  گاز اشک آور منجر شد.


مردم بحرین در شهر المالکیه با حمل تابوت نمادین عبدالرضا بوحمید، شهید بحرینی ملقب به فاتح المیدان، بر ادامه انقلاب و راه شهدا تاکید کردند.


حجت الاسلام شیخ عبدالله الدقاق، رییس حوزه‎های علمیه بحرین در قم طی سخنانی در این رابطه گفت: تفاوت انقلاب بحرین با دیگر انقلاب‌های عربی این است که فردی (آیت الله شیخ عیسی قاسم) رهبری انقلاب را دارد که می‌خواهد از خون شهدا حفاظت کند که این رهبری از سوی یک عالم دینی انجام می‌شود و وجه دیگر شباهت انقلاب بحرین و انقلاب اسلامی ایران است.


دقاق در ادامه با بیان اینکه  وجود رهبری دینی در انقلاب بحرین موجب شده تا این انقلاب مانند دیگر انقلاب‌های منطقه در مصر، لیبی و یمن دزدیده نشود ابراز داشت: انقلاب بحرین حرکتی مردمی، ‌بر اساس وحدت ملی، غیرمسلحانه و دارای رهبری است که بر اساس همین ویژگی‌ها انقلاب بحرین پیروز خواهد شد./994/ب902/ک

ارسال نظرات