۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۲۳۶۱۰۵

بیش از ۱۰۰ اسیر فلسطینی در دفاع از مشروعیت مقاومت اعتصاب غذا کرده‌اند

خبرگزاری رسا ـ بنیاد امور اسرا و آزادگان فلسطینی با اعلام اعتصاب غذای بیش از یکصد اسیر فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی تاکید کرد که نیت اسرای فلسطینی از اعتصاب غذا دفاع از مشروعیت مقاومت در برابر اشغالگران حتی در پس میله‌های زندان است.
زندان

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بیش از یکصد اسیر فلسطینی جنبش جهاد اسلامی فلسطین از یک هفته پیش در اعتصاب غذای باز به سر می‌برند.

 

اسرای فلسطینی برای اعلام حمایت از نهار السعدی یکی از مبارزان جهاد اسلامی که در اعتراض به حبس انفرادی از 26 روز پیش در اعتصاب غذا به سر می‌برد، اعتصاب کرده و تاکید کردند تا زمانی که رژیم اشغالگر به مطالبات کمیته اسرای جهاد در زندان‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی پاسخ ندهد، دست از اعتصاب برنمی‌دارند.

 

یاسر صالح سخنگوی بنیاد شهدا و اسرای فلسطینی «مهجه القدس» در این باره تاکید کرد: کمیته رهبری اسرای جهاد خواستار لغو ممنوع الملاقاتی نهار السعدی و خارج شدن وی و شمار دیگری از اسرای جهاد از حبس انفرادی در زندان‌های نفحه و مجدو شدند. 

 

از بین اسرای اعتصابی 45 تن در زندان رامون، 45 تن در زندان النقب، سه تن در زندان عوفر و شش تن دیگر هم در زندان ایشل رژیم صهیونیستی هستند به علاوه نهار السعدی اسیر مبارز که از 26 روز پیش در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

 

صالح تاکید کرد: مدیریت امور زندان‌های رژیم صهیونیستی اقدام به سرکوب اعضای کمیته رهبری اسرای جنبش جهاد اسلامی فلسطین کرده و آن‌ها را از سه شنبه گذشته تاکنون به محض اعلام اعتصاب غذای باز به سلول‌های انفرادی منتقل و دیگر اسرا را نیز تهدید کردند که در صورت دست برنداشتن از اعتصاب غذا به زندان‌های جرایم کیفری منتقل و از ملاقات با خانواده‌هایشان محروم می‌شوند.

 

مسؤولین زندان‌های رژیم صهیونیستی از بیم گسترش دایره اعتصاب اسرای زندانی دست پاچه شده و اقدام به جابجایی اسرا از این زندان به آن زندان می‌کنند اما این اقدامات هم بی‌فایده بوده و شمار اسرای اعتصابی روز به روز بیش‌تر می‌شود.

 

سخنگوی بنیاد شهدا و اسرای فلسطینی جنبش جهاد اسلامی ملت مبارز فلسطینی را به مشارکت فعال در برنامه‌های حمایتی از اسرای اعتصابی دعوت کرد و از نهادهای حقوق بشری در داخل سرزمین‌های فلسطینی و همچنین نهادهای بین المللی و جمعیت‌های ذیربط با امور اسرا خواست برای احقاق حقوق مشروع اسرای فلسطینی که بر اساس حقوق بین الملل تصویب شده مداخله کنند.

 

 

اسرای فلسطینی با اعتصاب غذا دفاع از مقاومت مشروع در برابر اشغالگران را به جهانیان ثابت می‌کنند

 

از سوی دیگر «عبدالناصر فروانه» رئیس حوزه آمار در کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی تاکید کرد اعتصاب غذای اسرای جهاد اسلامی معنایش این است که آنها حتی در پس میله‌های زندان هم در برابر رژیم جنایتکار اسرائیل دست از مقاومت برنمی‌دارند.

 

فروانه گفت:اقدام اسرای فلسطینی در انتخاب گزینه اعتصاب غذا صرفا اقدامی برای بهبود اوضاع غیر قابل تحمل اسرای فلسطینی در زندان و یا بدست آوردن حقوق از دست رفته خود نیست بلکه برای بیان ارزش ها و اخلاق مقاومت مشروع فلسطینی و حق آنها در دفاع از شرافت و انسانیتشان است تا بدین شکل حقوق ضایع شده فرد یا جماعتی از اسرا را بگیرند.

 

از سوی دیگر خانواده نهار السعدی هم از نهادهای حقوقی بین المللی خواست اشغالگران را برای پاسخ به خواسته‌های مشروع فرزندشان، لغو حبس انفرادی وی و اجازه دادن به نزدیکانش برای ملاقات با او تحت فشار گذارند.

 

 

السعدی به رغم بستری در بیمارستان از اعتصاب غذا دست برنمی‌دارد

 

مادر السعدی با ابراز نگرانی شدید از وضعیت بیماری کبد فرزندش گفت: از زمانی که نهار به خاطر وخامت حالش به بیمارستان الرمل منتقل شده است هیچ اطلاع جدیدی از حال وی نداریم و همه چیزی که می دانیم این است که وی با این حال بیمارش هم به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهد و از اینکه به وی آمپول‌های ویتامینه تزریق شده یا تحت معاینات پزشکی قرار بگیر اجتناب می‌کند.

 

دادگاه رژیم اشغالگر قدس در تاریخ نوزدهم نوامبر 2014 حکم ممنوع الملاقاتی السعدی را تمدید کرد و او در اعتراض به صدور حکم دست به اعتصاب غذا زد.

 

کمیته رهبری اسرای جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم برای اعلام حمایت از اعتصاب السعدی از اعتصاب غذای ده‌ها تن دیگر از اسرا خبر داد.

 

السعدی 33 ساله، مجرد و از اهالی شهر جنین است که سال گذشته به بازداشت رژیم صهیونیستی درآمد و از بارزترین اتهام‌هایی که علیه وی وارد است عضویت در گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی و همچنین همدستی با هبه دراغمه، مبارز فلسطینی انجام عملیات استشهادی در شهر العفوله در سال 2003 است که  در این علیمات 4 صهیونیست کشته و هفتاد و شش تن دیگر زخمی شدند.

 

دادگاه رژیم صهیونیستی السعدی را به 20 سال حبس محکوم کرده است و السعدی قدیمی‌ترین اسیر فلسطینی است که در سلول انفرادی به سر می‌برد./994/د101/ک

ارسال نظرات