۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۳۶۰۷۵
خبرگزاری فرانسه گزارش داد:

کری به دنبال انصراف فلسطینی‌ها از ارائه قطعنامه ضداشغالگری اسرائیل در شورای امنیت

خبرگزاری رسا ـ خبرگزاری فرانسه در مطلبی نوشت که وزیر خارجه آمریکا قصد دارد تا فلسطینی‌ها را متقاعد کند که برای ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای که به اشغالگری اسرائیل پایان می‌دهد، عجله نکنند.
جان کري

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جان کری وزیر خارجه آمریکا در حالی قصد دارد با صائب عریقات مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطینی در شهر لندن دیدار کند که قرار است فردا چهارشنبه پیش‌نویس قطعنامه مربوط به عقب‌نشینی اسرائیل از سرزمین‌های اشغالی فلسطین در شورای امنیت مطرح شود.

 

بر اساس این گزارش، جان کری قصد دارد تا فلسطینی‌ها را متقاعد کند تا برای ارائه پیش نویس این قطعنامه که به اشغالگری اسرائیل پایان می‌دهد، عجله نکنند.

 

کری دو روز گذشته نیز در اروپا دیدارهایی را با همتایان خود و همچنین بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل داشته است. جان کری همچنین در نظر دارد تا امروز با نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب نیز دیدار و گفتگو کند.

 

عبدالمجید سویلم تحلیلگر سیاسی فلسطینی در این باره تاکید کرد که قطعنامه سازمان ملل تنها گزینه برای رهبری فلسطین است.

 

نتانیاهو روز دوشنبه پس از دیدار با کری هشدار داد که حمایت اروپایی ها از فلسطینی ها می تواند به ضرر اسرائیل باشد. تلاش های فلسطینی ها و برخی کشورهای اروپایی برای تحمیل شروط بر اسرائیل تنها موجب تشدید اوضاع در منطقه خواهد شد و این مسئله اسرائیل را به خطر خواهد انداخت. بنابراین ما به شدت با آن مخالف هستیم./982/د102/ک

 

ارسال نظرات