۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۲۳۵۸۹۲

آخرین خبرها از حادثه گروگان‌گیری در استرالیا

خبرگزاری رسا ـ شهر سیدنی استرالیا شاهد گروگان گیری چند تن از شهروندان استرالیایی در یک کافه از سوی تکفیری‌ها است.
گروگان گيري تکفيري‌ها در استراليا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رسانه‌های استرالیایی بامداد دوشنبه (به وقت تهران) از وقوع گروگان‌گیری در شهر «سیدنی» این کشور خبر دادند.

 

شبکه 7 تلویزیون استرالیا گزارش داده است که مهاجمین با ورود به یک کافه واقع در منطقه «مارتین پلیس» (Martin Place) سیدنی، حاضران در این مکان را به گروگان گرفته‌اند.

 

این خیابان در منطقه تجاری شهر و در نزدیکی بانک مرکزی، پارلمان محلی و استودیوی شبکه‌های تلویزیونی واقع شده است. همین امر موجب شده تا خبرنگاران آشنا به منطقه، انتخاب این کافه و این منطقه را عمدی و با هدف جلب توجه بیشتر بدانند.

 

تصاویر منتشر شده از محل حادثه نشان می‌دهد گروگان‌گیران پرچمی مشابه پرچم گروه تروریستی «داعش» یا «جبهه‌النصره» را در دست دارند و آن را به سمت دوربین‌ها گرفته‌اند.

 

رسانه‌ها همچنین تعداد گروگان‌های حاضر در کافه «لیندت» (Lindt) را بین 13 تا حتی 50 نفر اعلام کرده‌اند. هنوز رسما اعلام نشده است که گروگان‌گیرها چه خواسته‌ای دارند، اما برخی منابع غیررسمی از جمله رادیوی محلی 2GB گزارش داده‌اند که گروگان‌ها با ادعای بمبگذاری در مناطق مختلف شهر، خواستار ارتباط با «تونی ابوت» نخست‌وزیر استرالیا هستند.

 

استرالیا که از اعضای ائتلاف تحت رهبری آمریکا و از جمله کشورهای حامی مخالفان مسلح دولت سوریه است، در ماه‌های گذشته از بیم حملات تروریستی اتباع تحت تأثیر تروریست‌ها، دست به عملیات‌های گسترده زده و ده‌ها تن را بازداشت کرده است.

 

خبرها حکایت از آن دارد که 5 تن از گروگان‌ها از دست گروگان‌گیران فرار کرده اند.

 

این در حالی است که جامعه مسلمانان استرالیا بیانیه‌ای را منتشر کرده‌اند و ضمن ابراز شوک و وحشت به علت حادثه گروگانگیری در مارتین پلیس ابراز امیدواری کردند که هرچه سریعتر این وضعیت برطرف شود و همچنین خواستار آرامش و گزارش دهی مسوولانه درباره این حادثه شدند./983/د102/ک
 

ارسال نظرات