۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۲۳۵۸۸۱

واکنش مفتی مصر به گروگان گیری در استرالیا

خبرگزاری رسا ـ مفتی مصر طی پیامی بیان داشت که گروگان‎گیری استرالیا ارتباطی با اسلام ندارد و همچنین آنان درپی مخدوش کردن چهره اسلام هستند.
شوقي علام مفتي مصر


به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام، مفتی مصر امروز طی پیامی اقدام گروهک‎های تروریستی استرالیا در به گروگان گرفتن تعدای از شهروندان این کشور را محکوم کرد و بیان داشت: این اقدام تروریستی به دین اسلام هیچ گونه ارتباطی ندارد.


وی اسلام را دین رحمت و مهربانی توصیف کرد و بیان داشت: همه مسلمانان این گونه اقدامات جریان‎های تروریستی را محکوم می‎کنند و از آن بیزاری می‎جویند.


در این پیام آمده است: تروریست‎ها با انجام چنین اقداماتی درپی مخدوش کردن چهره اسلام و منتفر کردن مردم جهان از مسلمانان هستند.


شوقی علام از مردم استرالیا و مسلمانان خواست که با همکاری با دولت این کشور در شناسایی و مقابله با چنین افرادی کمک کنند و اظهار داشت: مسلمانان با احترام به قانون هیچ گاه دست به چنین اقدامات وحشیانه‎‎ای نمی‎زنند.


گفتنی است که یک فرد مسلح صبح امروز وارد رستورانی در مرکز سیدنی شد و شماری از گروگان‌ها را مجبور کرد تا پرچم‌های شبیه پرچم داعش را بر روی پنجره‌ها نصب کنند.


این در حالی است که شبکه اسکای نیوز عربی از فرار پنج تن از گروگان‌ها از این ساختمان خبر داد.


تونی ابوت، ‌نخست ‌وزیر استرالیا نیز با هشدار نسبت به طرح‌های شبه نظامیان برای هدف گرفتن کشورش گفت: این گروگان گیری انگیزه‌های سیاسی داشت.


وی در جمع خبرنگاران در کانبرا بدون ذکر جزئیاتی از جریان گروگان گیری بیان داشت: این حادثه‌ای دلخراش است و من می‌توانم نگرانی‌ها و خشم مردم استرالیا را درک کنم.


در همین حال رسانه‌های استرالیا و همین‌طور سی‌ان‌ان گزارش داده‌اند که فرد گروگان‌گیر از طریق گروگان‌ها با چند رسانه تماس گرفته و تقاضای دو چیز کرده است: پرچم گروه داعش و تماس تلفنی با نخست‌وزیر استرالیا
./994/ب902/ک

ارسال نظرات