۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۲۳۵۶۹۶
استاد دانشگاه الزیتونه تونس در گفت‌وگو با رسا:

موفقیت انقلاب تونس نتیجه الگو گرفتن از انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ یکی از اساتید دانشگاه الزیتونه تونس با تأکید براینکه انقلاب این کشور برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است، اظهار داشت: حمایت از جنبش‌های مقاومت طلب برای مقابله با تکفیری‌ها و رژیم صهیونیستی ضروری است.
عبدالقادر قحة ، از اساتيد دانشگاه الزيتونه تونس


 

شیخ عبدالقادر قحة، از اساتید دانشگاه الزیتونه تونس در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با تأکید براینکه انقلاب تونس تنها انقلاب عربی است که توانست به موفقیت دست پیدا کند، گفت:  برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در برهه اخیر نماینگر تلاش جدی ملت تونس برای دستیابی به دموکراسی است. انقلاب تونس برگرفته از انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) است و همین امر موجب موفقیت آن شده است.

 

 

وی افزود: جهان اسلام امروز بیش از هرچیزی نیازمند تقویت وحدت و انسجام اسلامی به ویژه در برابر پدیده تکفیر و تندروی است. کشورهای اسلامی به موازات وحدت باید در راستای پیشرفت‌های اقتصادی و علمی گام برداشته و از عقب ماندگی خود فاصله بگیرند.

 

 

این عالم اهل سنت تونسی، سلطه کشورهای غربی بر برخی کشورهای اسلامی را تأسف برانگیز خواند و اظهار داشت: متأسفانه اندیشه‌های تکفیری در حال خدشه واردکردن به وجهه اسلام است که این امر با تحریک سرویس‌های جاسوسی غرب صورت می‌پذیرد.

 


شیخ قحه تصریح کرد: برخی نظام‌های دیکتاتوری در منطقه همه تلاش خود را به کار گرفتند تا انقلاب‌های عربی به نتیجه نرسند. این نظام‌ها ترس آن را داشتند که ملت‌های منطقه به خود آمده و در برابر آنها قد علم کنند.

 

 

حمایت از حزب الله و حماس برای ناکام‌گذاشتن تکفیری‌ها و رژیم  صهیونیستی ضروری است

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین در مبارزه با گروه‌های تکفیری و رژیم صهیونیستی، گفت: حمایت از مقاومت اسلامی بسیار ضروری و لازم است. در حالی که بسیاری از کشورهای اسلامی توان مقابله در برابر رژیم صهیونیستی را ندارند، مقاومت اسلامی توانسته است با اتکا به ارداه و توانمندی‌های خود صهیونیست‌ها را به زانو در آورد.
 

شیخ قحة افزود: نیروهای مقاومت توانسته اند رژیمی را که از سلاح‌های کشتار جمعی و هسته‌ای برخوردار است متوقف ساخته و توطئه‌های آن را خنثی سازند.

 

استاد دانشگاه الزیتونه تونس حمایت از جنبش‌های مقاومت طلب را موجب قدرت یافتن جهان اسلام عنوان و تأکید کرد: حمایت از جنبش حماس و حزب الله لبنان علاوه بر ناکام گذاشتن تکفیری‌ها، موجب ترس غرب از جهان اسلام می‌شود.

 

وی در پایان خواستار حمایت از مقدسات اسلامی به ویژه مسجد الاقصی شد و گفت: جهان اسلام باید از ابزارهای مختلف برای عقب نشاندن رژیم صهیونیستی و دفاع از مقدسات خود در فلسطین اشغالی استفاده کند./983/ب912/ک

ارسال نظرات