۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۲۳۵۵۴۷

برنامه‌های ارتباط جمعی تنها میدان فعالیت سیاسی سعودی‌ها

خبرگزاری رسا ـ یک پایگاه اطلاعاتی در گزارشی اعلام کرد که سعودی‌ها برای اظهار نظر در کشور خود راهی به جز مراجعه به برنامه‌های ارتباظ جمعی اینترنت ندارند ولی در همین زمینه نیز تحت کنترل هستند.
وسايل رتباط جمعي


به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه اطلاع رسانی "التقریر" در گزارشی به وضعیت برنامه‌های ارتباط جمعی در عربستان و میزان استفاده از آنها در این کشور پرداخت.

 

در این گزارش که به قلم سحر قحطانی نوشته شده است، تاکید شده که عربستان در زمینه استفاده از برنامه ارتباط جمعی "تویتر" در بین کشورهای جهان در جایگاه اول است؛ چرا که این برنامه تنها راه ارتباطی مردم در زمینه سیاسی و اظهار نظر در این مورد است.

 

قحطانی در این گزارش گفته است: "تویتر" همیشه مملو از انتقادات شهروندان عربستانی نسبت به اوضاع کشور است و بسیاری از سعودی‌ها به غیز از تویتر در جای دیگری جرأت اظهار نظر و انتقاد را چه در زمینه سیاسی و چه درزمینه دینی ندارند.


این گزارش در مرحله بعد به بررسی سایت "یوتیوب" و جایگاه آن میان مردم عربستان پرداخته و نوشته است: این سایت در عربستان از محبوبیت بالایی برخوردار است و به نظر می‌رسد این سایت برای عربستانی‌ها حکم سینما را دارد. در حال حاضر بالغ بر 300000 سعودی به طور روزانه در این سایت فعالیت‌های مذهبی و سیاسی می‌کنند.

 

قحطانی در پایان به نتیجه بررسی‌های خود اشاره و تصریح کرد: تنها مجال اظهار نظر و فعالیت سیاسی برای عربستانی‌ها همین سایت‌ها و برنامه‌های ارتباط جمعی است؛ اما لازم به ذکر است در همین میدان نیز سعودی‌ها به شدت زیر نظر بوده و اگر کسی از صاحب منصبان سیاسی و یا مذهبی در تویتر به اظهار نظری برخلاف سیاست‌های آل سعود بپردازد تحت تعقیب قرار گرفته و بازداشت می‌شود. این امر نشانگر فقدان آزادی‌های معمولی است که مردم دیگر کشورها در دنیای مجازی به راحتی از آن برخوردارند./1321/ب901/ک

ارسال نظرات