۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۲۳۵۱۰۵
امام جمعه بابل:

انقلاب اسلامی بستر رشد فرهنگ دینی در جامعه را فراهم کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را انقلابی کاملاً فرهنگی برشمرد و با بیان این که انقلاب ملت ولایت‌مدار ایران اسلامی از دیگر انقلاب های دنیا متمایز است، افزود: تغییر و تحول در بستر فرهنگ یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایران است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در دیدار اعضای شورای فرهنگی عمومی این شهرستان، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را انقلابی کاملاً فرهنگی برشمرد و با بیان این که انقلاب ملت ولایت‌مدار ایران اسلامی از دیگر انقلاب های دنیا متمایز است، افزود: تغییر و تحول در بستر فرهنگ یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایران است.

 

امام جمعه بابل با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران اهداف فرهنگی متعالی را در سرلوحه برنامه های خود دارد، ادامه داد: امروز توجه به فرهنگ باید یک اصل مهم در بخش های مختلف نظام باشد.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این که دستور انقلاب فرهنگی از سوی امام راحل، انقلاب خاص فرهنگی در دانشگاه ها بوده است، تصریح کرد: دانشگاه ها در هر نظامی از اهمیت ویژه ای در رشد و توسعه کشورها برخوردار هستند.

 

امام جمعه بابل اذعان داشت: امروز فرهنگ ما از هر طرف مورد هجمه سنگین دشمن قرار گرفته است و فرهنگ ملی ما در جلوه‌‌‌‌های مختلف مورد هجمه است و آثار تخریب فرهنگی را شاهد هستیم.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش های صورت گرفته در دانشگاه ها، این اقدامات را ناکافی دانست و خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف مهم انقلاب فرهنگی که مد نظر امام راحل بوده باید گام های بیشتری برداشته شود.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیای بابل با تأکید براین که بازنگری علوم انسانی مراکز دانشگاهی باید با یک  روحیه جهادی دنبال شود، تصریح کرد: امروز تحقق  مطالبات رهبرمعظم انقلاب اسلامی در این خصوص سبب شکوفایی و بالندگی این عرصه می شود.

 

امام جمعه بابل با اشاره به این که متون دانشگاهی در عرصه علوم انسانی به تدریج سبب تردید در مبانی دینی دانشگاهیان می شود، گفت: بسیاری از شخصیت های ارزشمند دانشگاهی و غیر دانشگاهی در این خصوص اظهار نگرانی کردند.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیا، تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص اصلاح علوم انسانی در دانشگاه ها را یک ضرورت مهم دانست و خاطرنشان کرد: تغییر متون دانشگاهای باید سریع و جدی صورت بگیرد.

 

امام جمعه بابل در ادامه برخی تغییرات در حوزه رفتاری در دانشگاه ها را ضروری دانست و گفت: باید به گونه ای فضای دانشگاه ها مدیریت شود و روابط و آداب تنظیم شود که اسلام در دانشگاه های ما به تعبیر مقام معظم رهبری غریب نباشد.

 

وی ادامه ادامه داد: ارزش های اسلامی در مجموعه روابط به وجود آمده در دانشگاه ها چنان حاکم شود که ابعاد ایمان و رفتار مؤمنانه را در بخش های مختلف و زمینه های متنوع در دانشگاه شاهد باشیم.

 

امام جمعه بابل با تأکید براین که تربیت دینی در سطح دانشگاه ها نیازمند یک جهاد همه جانبه است، ادامه داد: نباید تنها در دانشگاه های ما به بعد علمی توجه شود، بلکه بعد اخلاقی نیز باید در کنار مباحث علمی رشد کند تا کشور ما شاهد خروج یک فارغ التحصیل باسواد و دیندار باشد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات