۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۲۳۴۶۱۹
حجت الاسلام رفعتی:

راهپیمایی اربعین مانور اقتدار پیروان اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه علمیه قم گفت: راهپیمایی شیعیان در اربعین حسینی بسیار ارزشمند تر از بزرگ ترین مانورهای نظامی در جهان است و مستکبرین جهان نیز به شدت از آن هراس دارند.
رفعتي
حجت الاسلام عباس رفعتی، رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به روایتی از امام حسن عسگری (ع) به تبیین اهمیت زیارت اربعین پرداخت و گفت: در این راهپیمایی عظیم صلابت مذهب تشیع نمایان می شود و این علت کافی بوده تا در طول تاریخ با این جمعیت پیاده زائر شدیداً برخورد و مخالفت شود.
رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه علمیه قم به اقدامات صدام و دولت بعثی عراق در سرکوب عزاداران حسینی اشاره کرد و ادامه داد: آنها کار را تا به شهادت رساندن تعداد زیادی از زائرین پیش بردند اما به برکت انقلاب اسلامی و مقاومت همه جانبه ملت مسلمان ایران در برابر استکبار امروز شیعه عزت دوباره ای یافته و با عظمتی مثال زدنی این مراسم را برپا کرده است.
حجت الاسلام رفعتی با مد نظر قرار دادن پدیده شوم داعش، اضافه شدن بیش از پیش زائران امسال را دارای پیام های زیادی برای استکبار و کفار دانست و اظهار داشت: دشمنان اسلام و اهل بیت (ع) بدانند مقاومت در برابر ظلم، تجاوز، نفاق و کفر جزء ماهیت شیعه است.
وی افزود: عظمت، شکوه و تأثیر راهپیمایی شیعیان در اربعین حسینی بسیار بیشتر از بزرگ ترین مانورهای نظامی در جهان خواهد بود و مستکبرین جهانی ارزش آن را درک می کنند و می دانند هر وقت فشار مضاعفی به شیعیان جهان وارد شده واکنش شیعیان نسبت به آن نه تنها تسلیم و ذلت نبوده بلکه با مقاومت بیشتر، عزتمندی بیشتری را به دنبال داشته است.
رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه علمیه قم ادامه داد: هدف تمام مانورها به رخ کشیدن تعداد و توان مبارزه و ایستادگی در برابر دشمن است و هیچ مانوری نمی تواند به این زیبایی توان شیعیان جهان را به رخ بکشد.
حجت الاسلام رفعتی این سفر را تنها یک زیارت عادی ندانست و گفت: این سفر با همه سختی ها و مصائبی که دارد اجر بالایی به همراه خواهد داشت؛ چراکه افزون بر زیارت اربعین، ترسی در دل دشمنان خواهد انداخت که دست طمع مستکبرین جهان را از کشورهای اسلامی خصوصاً شیعیان کوتاه خواهد کرد. /836/ت302/ج
ارسال نظرات