۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۲۳۴۴۴۵

ولی‌عهد بحرین خواستار مبارزه با حاکمیت دینی شد

خبرگزاری رسا ـ ولی‌عهد بحرین با تاکید بر لزوم تجدید نظر در ماهیت «تروریسم» خواستار جایگزینی مفهوم «مبارزه با حاکمیت دینی شر» به جای «مبارزه با تروریسم» شد.
سلمان بن حمد آل خليفه ولي‌عهد بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «سلمان بن حمد آل‌خلیفه» ولی‌عهد بحرین طی سخنانی در مراسم افتتاحیه دهمین دوره نشست موسوم به «گفت‌وگوهای منامه» در انستیتو مطالعات سیاسی در لندن، جامعه بین‌‌الملل را به دست کشیدن از عبارت «مبارزه با تروریسم» و استفاده از مفهوم «مبارزه با حاکمیت شر» به دعوت کرد.

 

گزارش وبگاه خبری تلویزیون «الجزیره» حاکی است که آل‌خلیفه با اشاره به تشدید خطرات ناشی از آنچه «حاکمیت شر» می‌نامد، مدعی شد که ما با «اتباع حاکمیت دینی» مبارزه می‌کنیم و این وضعیت برای مدت طولانی ادامه خواهد یافت.

 

وی که در توصیف داعش عبارت «استبداد دینی فاشیست» را به کار برد، افزود: بیش از یک دهه از تلاش برای مبارزه با تروریسم گذشته و وقت آن رسیده در ماهیت این عبارت تجدید نظر شود.

 

آل‌خلیفه با بیان اینکه امکان ندارد که این جنگ علیه اسلام یا هر دین دیگری باشد، تاکید کرد که دین همواره به فراتر از سیاست و معیارهای دنیوی می‌اندیشد و استفاده (از عبارت مبارزه با دولت اسلامی) به دور از انصاف است.

 

وی با اشاره به تحولات سال‌های اخیر کشورهای عربی خاورمیانه و شمال آفریقا تاکید کرد که این تحولات را نمی‌توان «بهار عربی» نامید و گروهک‌های تندرو در آن برهه زمانی از خلأ ایجاد شده در برخی کشورهای عربی بر اساس برنامه‌های خود سوء استفاده کردند.

 

این نشست تا یک‌شنبه آینده (فردا) در منامه به کار خود ادامه می‌دهد.

 

منامه در حالی میزبانی از این نشت را بر عهده گرفته که خود طی چهار سال گذشته در برگزاری جلسات گفت‌وگو با مخالفان ناکام مانده است./994/د101/ک

ارسال نظرات