۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۲۳۴۰۴۴
عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین:

داعش سرطان ویرانگری است که فاسد و مفسد است

خبرگزاری رسا ـ عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد اگر بصیرت کافی نسبت به نقشه‌های دشمن نداشته باشیم ناخواسته به پیشبرد اهداف شوم او کمک می‌کنیم.
جهاد اسلامي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، السید حسین بروکة، از مؤسسین جنبش جهاد اسلامی فلسطین و مدیر انجمن " الامّة للتنمیة " امروز با آیت الله کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در حزه علمیه امام حسین (ع) قم دیدار کرده و در مورد مسایل جاری فلسطین به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

 

حسین برکة که در حال تحقیق بر روی مبانی فکری و عرفانی حضرت امام خمینی(ره) است، در سخنانی ابراز داشت: تمام برکاتی که امروز شامل ایران و کشورهای اسلامی به ویژه فلسطین می‌شود زیر سایه یک حکومت اسلامی است که با حرکت و رهبری امام خمینی (ره ) به ثمر نشست و خود حضرت امام نیز می‌فرمود هرچه داریم از محرم و صفر داریم و سر منشأ تمام موفقیت‌های انقلاب اسلامی را، عاشورا و امام حسین(ع) می‌دانست.

 

 

موسس بنیاد شهید فلسطین اظهار داشت: امروز اندیشه‌های عرفانی امام که در خط مشی سیاسی او نیز قابل مشاهده بود، می‌تواند برای سیاستمداران کشورهای اسلامی و برای برون رفت از بحران‌های بوجود آمده در منطقه مبنای عمل قرار گرفته و راه نجات باشد.الگوی عرفانی امام وقتی با سیاست عجین شد یک جامعه را از چنگال ظلم رهایی بخشید برخلاف الگوهای عرفانی دیگر که تنها منجر به نجات شخصی عارف می‌شود.

 

 

 وی درادامه به مشکلات فلسطین اشاره و تصریح کرد: بر خلاف لبنان که در آن احزاب و مردم در یک رتبه و جایگاه هستند و از امکانات کشور به طور مساوی برخوردار می‌شوند، متأسفانه در فلسطین احزاب از مزایا و امکانات بهره مند شده و نسبت به مردم عادی کمتر توجه می‌شود. همانطور که بعد از جنگ غزه بیشتر کمک ها در اختیار احزاب قرار گرفت و عادلانه به دست مردم نرسید.

 

 

حسین برکة که در لبنان مستقر است به موج موسوم به داعش و گروه‌های تکفیری اشاره کرد و گفت: تخریب آسان  و آبادسازی مشکل است.


داعش سرطانی است که به راحتی به ویرانی و فساد دست می‌زند و به ایجاد رعب و وحشت در منطقه می‌پردازد؛ اما فلسطینی‌ها اعلام می‌کنند که گروه‌های تکفیری را نپذیرفته و با تمام تلاش به مقابله با آنها می‌پردازند.

 

وی به نقشه‌های شوم اسراییل و آمریکا در منطقه اشاره کرد و افزود: رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا می‌خواهند با جلب توجه افکار عمومی نسبت به داعش مسأله فلسطین را به حاشیه رانده و آن را کمرنگ کنند.

 

 آیت الله کعبی: امام خمینی از بیداری عرفانی به بصیرت سیاسی رسید 

آیت الله کعبی نیز در این دیدار به تبیین مبانی والای فکری امام خمینی(ره) در زمینه سیاست و عرفان پرداخت و اظهار داشت: امام خمینی (ره) اززمان حضور آیت الله بروجردی به فعالیت در زمینه‌های سیاسی مشغول بود. در بیانیه ای که در ابتدای اشغال فلسطین امام صادر کرد، نوشت: قل انما أعظکم بواحدة أن تقوموا لله.امام معتقد بود هر قیامی که برای خدا صورت پذیرد موفق شده و هر قیامی که برای نفس باشد محکوم به شکست است.امام از یقظه و بیداری عرفانی به بصیرت سیاسی رسید.

 

 

استاد درس خارج قم به جایگاه فلسطین اشاره کرد و افزود: فلسطین برای ایران به عنوان یک عمق استراتژیک تعریف شده است و تمام تلاش دشمن نیز جدا کردن مردم فلسطین و به حاشیه راندن آن است.فلسطین محور دوستی ایران با فلسطینی‌ها و دشمنی با رژیم غاصب اسراییل است.
 
وی به علل دشمنی داعش با مسلمانان اشاره کرد وافزود: اساس گمراهی اعضای گروهگ‌های تروریستی جهل، حسد و طغیان است اما باز هم نباید نسبت به دشمن حقیقی و شیطان بزرگ یعنی آمریکا و اسراییل غافل شد.

 

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه حمایت ایران از فلسطین روز افزون است ابراز داشت: برنامه های راهبردی جمهوری اسلامی ایران در مسیر آزاد ساز قدس شریف است و سخنان رهبری در مورد مسلح کردن کرانه باختری برای دفاع در برابر دشمنان امری جدی و درحال پیگیری است.جنبش های حامی مردم فلسطین مانند جنبش جهاد اسلامی همانند حماس و حزب الله مورد حمایت ایران هستند و خواهند بود./1321/پ201/ک

ارسال نظرات