۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۳۳۲۵۲

امنیت داخلی عربستان بیش از پیش متزلزل می‌شود

خرگزاری رسا ـ براساس اعلام وزارت کشور عربستان سعوی یک گروهک تروریستی متشکل از 77 تروریست آموزش دیده در عربستان سعودی مشغول فعالیت و اقدامات خرابکارانه هستند.
منصور الترکي مسوول امنيت عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کارشناسان مسایل سیاسی عربستان سعودی معتقدند که بیانیه صادر شده از طرف وزارت کشور عربستان، مبنی بر وجود شبکه ای تشکیل شده از 77 نفر از تروریست‌های آموزش دیده در عربستان، اعلام شکستی از طرف دستگاه امنیتی این کشور است. مقامات امنیتی عربستان این گروه را گردانندگان اصلی حوادث تروریستی در این کشور، از جمله حادثه حمله به حسینه عزاداران در استان احساء معرفی کردند.

 

در بیانیه مذکور آمده است که این شبکه فعال تروریستی در عربستان امنیت کشور را تهدید می‌کند و تمام اقدامات اعضای این گروهک برگرفته از اندیشه افراط گرایی و تکفیری است.
 


گفتنی است پس از کشف این گروهک تروریستی در عربستان امنیت داخلی این کشور بیش از پیش متزلزل شد؛ چرا که پیش از این نیز امنیت داخلی عربستان به دلیل بازگشت اعضای سعودی داعش به وطن خود به شدت مورد تهدید واقع شده بود.


در همین راستا منصور الترکی، مسوول امنیت عربستان سعودی در گفت‌و گویی اعلام کرده بود که 2100 نفر از اعضای داعش عربستانی هستند که از این تعداد 600 نفر به عربستان بازگشته اند. این سخنان درحالی مطرح می‌شود که منابع رسمی آماری بسیار فراتر از این ارقام را گزارش می‌دهند. بر اساس آمار پایگاه آمریکایی "Daily Paul"، اتباع عربستان سعودی بیشترین عناصر این گروه را تشکیل می دهند، به گونه ای که شمار آنها بیش از 7 هزار نفر است./1321/ب902/ک

ارسال نظرات