۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۲۳۲۸۹۱
کارشناس مذهبی:

دوری از اخلاق اسلامی منشأ انحراف است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی دوری از اخلاق اسلامی را منشأ انحراف دانست و گفت: مردم در یک دوره ای به قدری به انحراف کشیده شدند که برای رسیدن به پول بریدن سر انسان ها برایشان عادی شده بود.
حجت الاسلام رضا محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام رضا محمدی کارشناس مذهبی رسانه ملی چهارشنبه شب در مجلس عزاداری حضرت ابا عیدالله الحسین(ع) در مسجد نور کاشان گفت: اگر باور به معاد داشته باشیم و اگر اعتقاد به روز قیامت در جامعه وجود داشته باشد گناه در چنین جامعه ای بروز و ظهور نخواهد داشت.

 

وی با اشاره به این که آنچه از برزخ است دوام و قوام آن با دنیا قابل مقایسه نیست یادآور شد: درعین حال یک میوه برزخی به همه دنیا ارزش دارد.

 

حجت الاسلام محمدی در ادامه با اشاره به این که انحراف در اعتقادات مردم نیز از زمان امام حسین(ع) وجود داشت، گفت: آنچه مردم را در سال 61 هجری قمری در زمان امام حسین(ع) به فساد کشانید دوری از عقاید و فراموش کردن خدا بود، از این رو آنها خدا را می پرستیدند اما جنایت هم می کردند و آن را به خدا نسبت می دادند.

 

وی کربلا را نتیجه دوری مردم از دین و اعتقادات دانست و تأکید کرد: امروز نیز همه مردم درمعرض خطر و تهدید دوری از اعتقادات هستند، لذا باید در جلسات عزاداری امام حسین(ع) و رسانه ها شبهات ایجاد شده برای شیعه را پاسخگو بود.

 

حجت الاسلام محمدی دوری از اخلاق اسلامی را منشأ انحراف دانست و گفت: مردم در یک دوره ای به قدری به انحراف کشیده شدند که برای رسیدن به پول بریدن سرانسان ها برایشان عادی شده بود.

 

به گفته وی پولی که عبیدالله بن زیاد برای بریدن سر انسان ها می داد خیلی کم تر از پولی بود که برای نعل اسب های خود هزینه می‌کرد.

 

کارشناس مذهبی رسانه ملی در ادامه قیام امام حسین(ع) را برای احیای فریضه امربه معروف و نهی از منکر دانست و گفت: امام حسین(ع) برای احیای فریضه امربه معروف و نهی از منکر حتی تا آخرین لحظه عمرخود که دهها زخم شمشیر بر بدن او وارد شده بود و در لحظاتی که توان ایستادن نداشت به شمشیر خود تکیه می‌دهد و امر به معروف و نهی از منکر می کند تا این کار او امروز به عنوان الگوی ما قرار داشته باشد.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به این که امام حسین برای احیای امر به معروف و نهی از منکر همه هستی خود را هزینه کرد افزود: ما اگر امام حسین(ع) را امام خود می دانیم چرا برای احیای این فریضه در جامعه از او تبعیت نمی کنیم.

 

وی با تأکید بر زنده کردن سیره امام حسین(ع) و امیرالمومنین(ع) در جامعه گفت: ما در این مجالس باید از واقعه کربلا که یک دانشگاه بزرگ است درس بگیریم و آن را در جامعه عملی کنیم.

 

کارشناس مذهبی رسانه ملی با اشاره به این که امام حسین(ع) سیره جدش را زنده و اسلام را احیا کرد و اگر امام حسین(ع) نبود دشمن اسلام را از بین برده بود گفت: امروز نیز دشمن می خواهد اسلام را از درون بی محتوا کند و برای رسیدن به هدف خود توسط صدها شبکه ماهواره ای فارسی زبان جوانان ایران اسلامی را نشانه رفته است.

 

حجت الاسلام محمدی تأکیدکرد: امروز شبکه های ماهواره، حیا، دین و وحدت ما را در تهاجم فرهنگی آماج حملات خود قرارداده است و حتی توانسته وحدت مسلمان را کم رنگ کند.

 

به گفته وی امروز دشمن از داخل و خارج همان کاری را می کند که در زمان امام حسین(ع) انجام دادند،  لذا اگر در آن زمان موفق شدند اما امام حسین(ع) این حرکت را از بین برد.

 

وی با تأکید بر این که جامعه امروز به شدت در خطر است و نیازمند توجه جدی به فریضه مهم امربه معروف و نهی از منکر است افزود: منکرات آشکار در جامعه رواج یافته است و وظیفه همه آحاد جامعه پرداختن جدی به امربه معروف و نهی از منکر است./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات