۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۲۳۲۷۱۷
کارشناس مسائل سیاسی سپاه اصفهان:

تمدید مهلت زمانی مذاکرات هسته‌ای از لحاظ اقتصادی به نفع ایران نیست

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل سیاسی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: در بلند مدت تمدید مهلت زمانی مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 از لحاظ اقتصادی و پیشرفت هسته‌ای به نفع ایران نیست.
مذاکرات هسته اي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محمود معلمی کارشناس مسائل سیاسی سپاه اصفهان شامگاه سه شنبه در حاشیه برگزاری نمایشگاه شکوه مجاهدت به مناسبته هفته بسیج توسط سپاه صاحب الزمان(عج) پیرامون تمدید مذاکرات هسته‌ای تا دهم تیرماه سال آینده گفت: به نظرم اگر ما در شرایط پیشرفت بودیم هر چه مذاکرات طولانی‌تر می‌شد برای ما فرصت‌ساز بود.

وی افزود: اکنون هر چقدر مذاکرات طول بکشد از لحاظ اقتصادی و پیشرفت هسته‌ای ضرر می‌کنیم.

کارشناس مسائل سیاسی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان عنوان کرد: پیش از پایان مذاکرات جدید در وین هم پیش‌بینی می‌شد که مذاکرات برای یک دوره زمانی دیگر تمدید شود، هرچند که هر دو طرف به ویژه طرف ایرانی مخالف تمدید مذاکرات بود.

وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب پیش از این پیش‌بینی کرده بودند که آمریکا و اروپا به دنبال مسیر دیگری هستند، خاطرنشان کرد: به خوبی در این دور از مذاکرات شاهدیم که عربستان هم وارد صحنه شده‌ و همچنین شاهد برقراری ارتباط تلفنی آمریکایی‌ها با امارات و قطر بودیم.

معلمی با بیان این که 1+5 به دنبال مباحث منطقه‌ای است، افزود: این رفتار 1+5 نشان‌گر یک باج‌خواهی منطقه‌ای است لذا تمدید شدن مذاکرات برای ما مناسب نیست.

وی با بیان این که در توافقنامه ژنو دو دوره 6 ماهه برای مذاکرات در نظر گرفته شده بود، تصریح کرد: یک دوره 6 ماهه و نیز یک دوره چهار ماهه از این فرصت به اتمام رسیده بود و اگر قرار به تمدید مذاکرات بود، طبق معاهده تنها دو ماه دیگر باقی می‌ماند اما می‌بینیم که مذاکرات تا 10 تیرماه برای یک مدت هفت ماهه تمدید شده است.

کارشناس مسائل سیاسی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان تأکید کرد: ملت ایران همگی مشتاقانه منتظر توضیحات مسؤول دستگاه دیپلماسی کشور و گروه مذاکره‌کننده هستند.

وی گفت: در این توافق جدید اگر ایران غنی‌سازی را عقب بیندازد، 700 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران آزاد خواهد شد.

معلمی تصریح کرد: اصلاً منطقی نیست که پول خودمان را با این شروط به ما بدهند، قبلاً هم پول‌هایی از ایران طبق توافقات آزاد شده بود اما حق برداشت آن را نداشتیم و باید از شرکت‌های مشخصی خرید می‌کردیم، پس در حقیقت این مسأله به نفع ما نخواهد بود./939/پ203/ب

ارسال نظرات