۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۲۳۱۶۹۳

نماینده آیت الله سیستانی بر لزوم توجه ویژه به رساله حقوقی امام سجاد تأکید کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله سیستانی در کربلا از کم توجهی به رساله حقوقی حضرت زین العابدین(ع) به شدت انتقاد و بر لزوم توجه به آن تأکید کرد.
حجت الاسلام شيخ عبدالمهدي کربلايي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اولین جشنواره بین المللی درباره امام سجاد(ع) با عنوان «تراتیل السجادیه» که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد، حقوق بشر را از مهمترین نیازهای انسان ها توصیف کرد و گفت: نظام زندگی و سعادت و کمال بر اساس حقوق بشر استوار است و یکی از نعمت های الهی به شمار می آید.

 

وی افزود: جوامع بشری تلاش فراوانی کردند تا قانون حقوق بشر را به سرانجام برساند که ابتدا از معاهده حقوق بشر در سال 1789 در فرانسه آغاز شد و سپس به اعلام جهانی حقوق بشر در سال 1948 رسید.

 

حجت الاسلام کربلایی با اشاره به اینکه این معاهده ها و قوانین نتوانستند عدالت واقعی را برقرار سازند و از آن به عنوان سلاحی علیه برخی بشریت استفاده شد، تصریح کرد: در این شرایط بود که نیاز به معرفی نظام حقوق بشر در اسلام به شدت احساس شد. این نظام برگرفته از قرآن، سیره نبوی، نامه امیرمومنان علی(ع) به مالک اشتر و رساله جامع و کامل حقوق بشر امام سجاد(ع) است.

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی ادامه داد: بسیار تأسف آور است که نظام حقوق بشر اسلام که اولین و کاملترین نظام حقوق بشری است، از سوی جهانیان مورد قرار نگرفته و به صورت مطلوب معرفی نشده است.

 

وی تأکید کرد: این جشنواره با هدف معرفی رساله حقوقی امام سجاد(ع) برپا شد، رساله ای که دارای ویژگی های معرفتی و معنوی برگرفته از قرآن و جوهره سنت نبوی است.

 

حجت الاسلام کربلایی از عدم توجه کافی به رساله حقوقی امام سجاد(ع) به شدت انتقاد کرد و خاطر نشان ساخت: در حالی که ائمه اطهار(ع) توجه ویژه ای به این رساله داشتند و آن را در مبانی و اندیشه امت تحکیم ساختند، هم اکنون شاهد بی توجهی به آن هستیم./980/ب902/د

ارسال نظرات