۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۲۳۱۶۸۲
یکی از علمای بحرین در گفت‎وگو با رسا مطرح کرد:

برنامه آل خلیفه برای تغییر بافت جمعیتی بحرین/ تضعیف آمریکا در منطقه آل‎خلیفه را متزلزل کرده است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای بحرینی با تأکید بر ادامه انقلاب بحرین تحت هر شرایطی، گفت: مسالمت آمیز بودن انقلاب کرامت بحرین خاری در چشم آل خلیفه و بیانگر حقانیت این انقلاب است.
حجت الاسلام حسن علي التريکي، يکي از علماي بحرين

 

 

حجت الاسلام حسن علی التریکی، مدیر شورای فرهنگ و رسانه اسلامی در انگلیس و یکی از علمای بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه انقلاب کرامت بحرین برخلاف سایر خیزش‌های مردمی که در منطقه صورت پذیرفت همچنان پا برجا بوده و در راستای اهداف خود استمرار دارد، گفت: کشورهای عربی با حمایت آمریکا از هرفرصتی برای مشکل تراشی و سرکوب این انقلاب استفاده کردند تا مردم بحرین نتوانند به مقابله با حکومت ظالم این کشور که حافظ منافع غرب است، بپردازند.

 


وی افزود: رسانه‌های عربی در حالی انقلاب‌های منطقه را به صورت کامل مورد پوشش قرار دادند که انقلاب بحرین در مظلومیت مطلق به سر می‌برد. برخورد یک بام و دو هوای رسانه‌های عربی نماینگر عدم صداقت آنها است، که این امر نیز در سال‌های اخیر نمود بیشتری پیدا کرده است.
 

 

این عالم بحرینی، مشخصه متمایزکننده انقلاب بحرین با سایر انقلاب‌های منطقه را مسالمت آمیز بودن آن برشمرد و اظهار داشت که مردم صلح طلب بحرین با وجود همه اقدامات تحریک آمیز حکومت و سرکوب‌های مستمر همچنان بر مسالمت‌آمیز بودن تحرکات خود ادامه می‌دهند که این امر خاری در چشم آل خلیفه و بیانگر حقانیت انقلاب است.

 

حجت الاسلام التریکی خاطرنشان کرد: آل خلیفه تلاش بسیاری داشت که مردم بحرین را در باتلاق خشونت گرفتار سازد و در نتیجه به تخریب وجهه تحرکات آنان بپردازند اما این امر با هوشیاری و آگاهی رهبران انقلاب ناکام ماند.

 

تضعیف محور آمریکا در منطقه جایگاه آل خلیفه را متزلزل کرده است

 

این عالم بحرینی با تأکید براینکه رژیم آل خلیفه سیاست ناجوانمردانه‌ای را در زندان‌های این کشور در پیش گرفته است، تصریح کرد: حکومت بحرینی در حالی اجازه مداوا به شماری از شخصیت‌های انقلاب بحرین از قبیل حسن مشیمع و عبدالهادی حسین را نمی‌دهد که این افراد دچار بیماری‌ها و آسیب‌های خطرناکی هستند اما مسؤولان بحرینی هیچ توجهی به آن نمی‌کنند.
 

وی، تضعیف محور آمریکا و غرب در منطقه را نویدی برای ملت بحرین برشمرد و گفت: اگرچه آمریکا و کشورهای اروپایی ادعای حمایت از مردم بحرین را  مطرح می‌کردند اما در عمل تعاون و همکاری کاملی با رژیم آل خلیفه داشتند و در حمایت از این رژیم از هیچ کمکی دریغ نکردند.
 

رژیم بحرین از ساکنان اصیلی بحرینی کینه به دل دارد

 

این معارض بحرینی با اشاره به تلاش آل خلیفه برای ایجاد تغییر در بافت جمعیتی این کشور با اعطای تابعیت به بیگانگان، اظهار داشت: رژیم بحرین نسبت به ساکنان اصیل این کشور کینه‌هایی را به دل دارد، چرا که همگان به خوبی تاریخ آل خلیفه و نحو ورود آنان با کمک غربی‌ها به این کشور را می‌دانند. آل خلیفه با سلب تابعیت از شهروندان بحرینی و اعطای شناسنامه به بیگانگان در حال عقده گشایی از ملت بحرین است.

 

التریکی افزود: آل خلیفه در حالی از حوالی دویست سال پیش وارد بحرین شد که سایر قبایل از زمان پیامبر اکرم (ص) ساکن این کشور هستند. صاحبان اصلی این سرزمین همین قبایلی هستند که دیکتاتوری حمد به مبارزه با آنان می‌پردازد و تلاش دارد آنها را به اقلیت این کشور بدل سازد.
 

وی اقدام دیگر رژیم بحرین برای مقابله با تاریخ و فرهنگ این کشور را تخریب مساجد تاریخی بحرین برشمرد و گفت: تاریخ تأسیس برخی از مساجد به بیش از تشکیل رژیم آل خلیفه برمی‌گردد و همین امر سبب می‌شود که این رژیم با تخریب این مساجد به دنبال تحریف تاریخ بحرین در راستای اهداف خود است./983/ب911/ک

ارسال نظرات