۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۳۱۶۴۵
امام جمععه بابل:

درس ها و عبرت های عاشورایی بهترین الگو برای جامعه امروز است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل به موضوع فرهنگ حسینی اشاره کرد و گفت: فرهنگ حسینی(ع) یک فرهنگ مؤلف است که درس ها و عبرت های مختلفی را در خود دارد.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در ادامه سلسله مباحث دین و زندگی در دانشگاه نوشیروانی بابل به موضوع  فرهنگ حسینی اشاره کرد و گفت: فرهنگ حسینی(ع) یک فرهنگ مؤلف است که درس ها و عبرت های مختلفی را در خود دارد.

 

وی ادامه داد: یکی از عوامل و جلوه های فرهنگ حسینی(ع) فرهنگ خیر خواهی و نصح حتی برای دشمن است که در ابعاد مختلف قیام و نهضت حسینی قابل مشاهده است.

 

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل، قیام امام حسین(ع) را برخواسته از خیرخواهی آن حضرت برای جامعه آن روز بیان و تصریح کرد: خیرخواهی در حیات همه انبیاء عظام وجود داشت و همین رسالت نیز به امام معصوم(ع) به عنوان ادامه دهنده راه انبیاء منتقل شد.

 

وی با اشاره به آیه 62 و 68 سوره اعراف در خصوص رسالت و پیامبری دو تن از پیامبران الهی خاطرنشان کرد: حضرت نوح(ع) و هود(ع) وقتی در مقابل اعلام رسالت و پیامبری خود با تمسخر امت خود روبرو شدند، این عمل ابلاغی را به عنوان وظیفه الهی شان برای خیرخواهی امت بیان کردند.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنان(ع) در نهج البلاغه گفت: امام وظیفه دارد مسؤولیتی را که خدای متعال بر دوش او نهاده است را ابلاغ کند و نهایت تلاش را برای نصیحت گری جامعه به انجام برساند.

 

وی با اشاره به خطابه ها و سخنان امام حسین(ع) در منازل مختلف از مدینه تا کربلا اذعان کرد: سخنان امام حسین(ع) و تبیین راه حق برای افراد جامعه از ابتدای قیام ایشان از مدینه آغاز شد و همواره ایشان سعی می کرد تا با نصیحت دلسوزی و خیرخواهی خود را به افراد نشان بدهد.

 

امام  جمعه بابل به سخنان سیدالشهدا در منزل بیضه اشاره و تصریح کرد: فرهنگ خیرخواهی در کلمات و جملات حضرت امام حسین(ع) موج می زند تا حجت بر مردم تمام شده باشد و آنها نا آگاهی خود را بهانه ای برای گمراهی بیان نکنند.

 

وی برجسته ترین نمود خیرخواهی و نصیحت گری امام حسین(ع) را در روز عاشورا و خطاب ایشان با لشکریان دشمن بیان کرد و افزود: سخنرانی چند باره سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا و منصرف کردن افراد علیرغم اطمینان از نپذیرفتن سخنان ایشان برای ادای به وظیفه و رسالت امامت و رهبری جامعه اسلامی بود

 

حجت الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: بارز ترین نمود امر به معروف و نهی از منکر امام حسین(ع) خطابه دلسوزانه و نصیحت گر ایشان با دشمنان بود که طنین این صدا نه تنها در روز عاشورا بلکه در تاریخ می پیچد./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات