۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۲۳۰۶۴۰
رییس مرکز حقوق بشر بحرین:

حضور زن بحرینی و شیرخواره‌اش در زندان ننگی برای آل‌خلیفه است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز حقوق بشر بحرین حضور یک مادر و کودک شیرخواره‌اش در زندان‌های رژیم بحرین را ننگی برای حکومت آل‌خلیفه دانست.
ننگ ابقاي زن معارض بحريني و شيرخواره اش در زندان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نبیل رجب رییس مرکز حقوق بشر بحرین، ادامه حضور زهرا الشیخ و الخدیج فرزند شیرخواره‌اش در زندان آل‌خلیفه را لکه ننگ دیگری بر دامن این رژیم دانست و تلاش گسترده برای آزادی آنان را خواستار شد.


 نبیل رجب، بی توجهی سازمان‌های مدافع حقوق زنان و کودکان درخصوص ادامه زندان این زن مبارز بحرینی و نوزادش را مورد انتقاد قرار داد. 


وی امروز، با اشاره به آن که بسیاری از سازمان‌های بین المللی، بحرین را دارای بالاترین درصد بازداشت کودکان و شکنجه می‌دانند، افزود: رژیم آل‌خلیفه در ظاهر از کشورهای امضا کننده کنوانسیون حقوق کودک و زن است اما نیروهای این رژیم زنان را به خاطر تظاهرات به زندان می‌اندازند و در کنار آن‌ها کودکان را نیز بازداشت می‌کنند.


رییس مرکز حقوق بشر بحرین با اشاره به تماس مرکز مزبور با کمیساریای عالی حقوق بشر درباره موضوع الشیخ و کودکان و زنان زندانی در بحرین، نسبت به شکنجه زهرا الشیخ و نفیسه العصفور که باعث ضربه روحی برای آنان شده است، ابراز تاسف کرد.


رجب تاکید کرد: نباید فردی در بحرین به خاطر ابراز عقیده شکنجه، اخراج یا زندانی شود، اقدامی که برای رژیم آل‌خلیفه به روال معمول درآمده است./994/د102/ک

ارسال نظرات