۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۲۳۰۵۵۷

انتقال دانشجویان فلسطینی به ونزوئلا با وجود محاصره رژیم صهیونیستی

خبرگزاری رسا ـ در پی استقبال ونزوئلا برای انتقال دانشجویان فلسطینی برای ادامه تحصیل به دانشگاه‌های این کشور، جمع دیگر از این دانشجویان پزشکی وارد این کشور شدند.
دانشجويان فلسطيني در ونزوئلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ساندرا مورنو رییس یکی از دانشکده‌های پزشکی آمریکای لاتین پس از ورود دانشجویان فلسطینی به ونزوئلا تصریح کرد که با انتقال این جوانان برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی در این کشور، محاصره و تهاجمات رژیم صهیونیستی در برابر آن‌ها در هم شکسته می‌شود.

 

وی در یک گفت وگوی خبری که از تلویزیون ملی ونزوئلا پخش شد، بر تلاش‌های دولت فلسطین و ونزوئلا برای انتقال دانشجویان فلسطینی به این کشور آمریکای لاتینی تأکید کرد.

 

«مورنو» گفت: دانشجویان فلسطینی پس از ورود به ونزوئلا احساس خوبی دارند، برای این‌ که می‌توانند تحصیلاتشان را در این کشور ادامه دهند؛ حال آنکه دوست داشتند در میهن و کنار خانوادشان باشند.

 

راوان ابووالفا شرین یکی از دانشجویان فلسطینی به نمایندگی جوانان این کشور، از دولت نیکلاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا برای ایجاد فرصت تحصیل برای بسیاری از آن‌ها در رشته پزشکی قدردانی و تشکر کرد.

 

شرین همچنین گفت: از اتحادیه عمومی دانشجویان فلسطینی در ونزوئلا برای این‌ که پس از ورود به این کشور آمریکای لاتینی، شرایط و امکانات تحصیل را در اختیارمان قرار داده، تشکر می‌کنیم.

 

این جوان فلسطینی درباره روند رسیدن به ونزوئلا این چنین گفت: ما برای رسیدن به این کشور آمریکای لاتینی رنج بسیاری کشیده، از ایست‌های بازرسی بسیاری عبور کرده و در این راه بسیار خسته شده‌ایم.

 

شرین در این گفت‌‌و‌گوی خبری سن خود را 18 سال اعلام کرد و گفت تاکنون 3 حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی در برابر غیر نظامیان به ویژه زنان و کودکان در نوار غزه را تجربه کرده‌ام؛ آخرین تجاوز وحشیانه این رژیم غاصب بیش از 2 هزار شهید و 10 هزار زخمی بر جای گذاشت، تمام نوار غزه به طور کامل تخریب شد و زندگی در این منطقه بسیار سخت شده است.

 

محمد قاسم جوان دیگر فلسطینی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مانع از ورود 6 جوان این کشور به ونزوئلا شده و آن‌ها را به نوار غزه بازگرداندند اما همچنان اقدامات لازم در حال انجام است تا آن‌ها بتوانند به زودی برای ادامه تحصیلشان به این کشور آمریکای لاتینی منتقل شوند./994/ب102/د

ارسال نظرات