۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۲۳۰۴۳۵
شیخ الازهر مصر:

عدم آشنایی جوانان با مفاهیم اسلامی سبب گرایش آنان به گروه‎های تکفیری می‎شود

خبرگزاری رسا ـ شیخ الازهر مصر با انتقاد از اقدامات جریان‎های تروریستی و تفکیری خواستار مقابله با جذب جوانان به چنین گروه‎های شد.
احمد طيب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد الطیب، شیخ الازهر مصر، امروز در در دیدار با داهلر کاردل، سفیر دانمارک در این کشور جریان‎های تروریستی را خطرناک توصیف کرد و بیان داشت: الازهر مصر تلاش بسیاری برای تصحیح مفاهیم غلط و خطرناک جریان‎های موسوم به تکفیری انجام داده است.


وی به علل گرایش جوانان به جریان‎های تروریستی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: عدم درک و آشنایی با مفاهیم اصیل اسلامی و فرهنگی سبب جذب جوانان به جریان‎های تروریستی و شبه نظامی شده است.


شیخ الازهر مصر، دین اسلام را مبرا از اقدامات جریان‎های تروریستی و تکفیری خواند و تصریح کرد: تروریست‎ها با استفاده از نام اسلام درپی خدشه دار کردن چهره اسلام و نابودی آن هستند.


وی تاکید کرد که الازهر مصر برای آشنایی مردم با افکار منحرف و پلید گروهک‎های تروریستی و تکفیری همایش‎های بسیاری برگزار کرده است.


سفیر دانمارک در مصر در این دیدار به بررسی مسائل منطقه پرداخت و گفت: دانشگاه الازهر مصر می‎تواند با تربیت مبلغان معتدل و میانه رو سبب گسترش روحیه شکیبایی، بردباری و احترام به هم نوع در جهان شود./994/ب902/د

ارسال نظرات