۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۲۳۰۲۶۳
شخصیت های اسلامی و مسیحی:

مسجد الاقصی صرفا به مسلمانان تعلق دارد

خبرگزاری رسا ـ شخصیت های اسلامی و مسیحی فلسطین تاکید کردند که کسی حق تغییر در وضعیت تاریخی مسجد الاقصی و محوطه ها و ساختمان های متعلق به آن در شهر قدس را ندارد.
قدس

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شخصیت های اسلامی و مسیحی قدس امروز دوشنبه در بیانیه ای مشترک ضمن تاکید بر حق فلسطینیان در ورود آزادانه به مسجد الاقصی، تاکید کردند که این مسجد تنها متعلق به مسلمانان است.

در همین حال اسقف ها و نمایندگان کلیساهای قدس امروز دوشنبه ضمن بازدید از مسجد الاقصی با رئیس و اعضای سازمان اوقاف اسلامی، کارکنان این سازمان و استاندار قدس دیدار کردند.

در این بیانیه بر اهمیت حاکمیت اردن بر مسجد الاقصی و مقدسات اسلامی و مسیحی قدس تاکید شده است.

شخصیت های اسلامی و مسیحی بر ادامه عهدنامه عمری که موجب وحدت مسلمانان و مسیحیان در قدس شد و آن دوره در تاریخ جهان بی نظیر بوده تاکید کرده و اظهار داشتند که عهدنامه عمری موجب حفظ حق آزادی عبادت برای مسیحیان شد.

در این بیانیه مشترک بر ادامه مبارزات مسلمانان و مسیحیان تا برچیدن ظلم و اشغالگری و برقراری امنیت و آرامش در فلسطین تاکید شده است.

لازم به ذکر است که شهر قدس از چندین هفته پیش شاهد انتفاضه گسترده مردمی در محکومیت جنایت های دشمن صهیونیستی به ویژه هتک حرمت مسجد الاقصی از سوی شهرک نشینان صهیونیست و یهودیان افراطی در چارچوب طرح های شوم دشمن برای سیطره بر این مسجد و تقسیم زمانی و مکانی آن است و دامنه این انتفاضه روز به روز گسترده تر می شود و به اراضی اشغالی 48 نیز کشیده شده است./982/د102/ک

ارسال نظرات