۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۲۳۰۰۴۹
مفتی سابق مصر:

منکران شفاعت حقیقت اسلام را درک نکرده‎اند

خبرگزاری رسا ـ مفتی سابق الازهر و عضو هیأت علمای مصر به شبهات مطرح شده علیه شفاعت پیامبر اکرم (ص) پاسخ داد و بیان داشت که منکران شفاعت رسول اکرم حقیقت اسلام را درک نکرده‎اند.
علي جمعه مفتي مصر


 

به گزارش خبرگزاری رسا، علی جمعه مفتی سابق الازهر و عضو هیأت علمای مصر امروز در مصاحبه با شبکه عربی «سی بی سی» به شبهات مطرح شده علیه شفاعت پیامبر اکرم (ص) پاسخ داد و گفت: کسانی که شفاعت رسول اکرم (ص) را انکار می‎کنند حقیقت دین را نفهمیده‎اند و بدعت گذار اسلام محسوب می‎شوند.


وی افزود: پیامبر اعظم (ص) در روز قیامت بسیاری از مخلوقات عالم را مورد شفاعت خود قرار می‎دهد و این پیامبر عظیم الشأن سبب ورود مردم به بهشت است.


مفتی سابق الازهر مصر خاطرنشان ساخت: کسانی که به قول لا إله إلا الله اعتقاد دارند و بر پیامبر (ص) درود و سلام می‎فرستند استحقاق شفاعت حضرت محمد (ص) را دارند.


گفتنی است که عبدالعزیز بن سعود و پیروانش که می‌پنداشتند باورهای محمد بن عبدالوهاب، موسسه فرقه ضاله وهابیت در حجاز گسترش خواهد یافت و مایه جذب مردم خواهد شد، از وی حمایت کردند و در سال 1216 قمری به مکه و مدینه یورش بردند و قبه قبرهای صحابه و اولیا را ویران کردند. آن‌ها می‌خواستند قبر پیامبر صلوات‌الله علیه را ویران کنند اما به غارت اموال درون مسجد نبوی بسنده کردند. آنان از آن زمان تا اکنون با زیر سوال بردن مسأله شفاعت پیامبر اکرم (ص) درپی تخریب قبر پیامبر اسلام (ص) هستند./994/ب903/ک

ارسال نظرات