۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۳۰۰۱۶
مسؤول آزادی‎های دینی و حقوق بشر بحرین:

رژیم آل‎خلیفه با ممانعت از برگزاری مراسم محرم به مبارزه با عقاید مردم بحرین برخواسته است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول آزادی‎های دینی و حقوق بشر بحرین با انتقاد از اقدامات رژیم آل‎خلیفه و هتاکی به مراسم امام حسین (ع) بیان داشت که ممانعت از برگزاری مراسمات محرم به معنای مبارزه با دین مردم بحرین است.
شيخ ميثم السلمان

 


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ میثم سلمان، مسؤول آزادی‎های دینی و حقوق بشر بحرین، امروز طی همایشی در مرکز حقوق بشر این کشور به بررسی عوامل و میزان حمله‎ رژیم آل‎خلیفه علیه نمادهای عاشورایی پرداخت و گفت: هتک حرمت رژیم آل‎خلیفه به مراسم و نمادهای عاشورایی 56 درصد نسبت به سال‎ گذشته افزایش یافته است.


وی افزود: رژیم آل‎خلیفه در دهه اول محرم به 25 منطقه بحرین همانند کرزکان، بوری، عالی، المعامیر، الدراز، المنامة و حمد یورش برده و مانع از برگزاری مراسمات امام حسین (ع) شده است.


این عالم بحرینی در ادامه به گوشه‎ای از اقدامات رژیم آل‎خلیفه علیه مقدسات دینی اشاره کرد و گفت: پایین آوردن هزاران پرچم، پاره کردن دست نوشته مربوط به عاشورا، بازجویی سخنرانان امام حسین (ع)، تخریب نمادهای عاشورا و تمثال‎های واقعه کربلا، مسدود کردن مسیرهای دسته‎های عزاداری با گازهای اشک آور، ایجاد مانع در مسیر عزاداران حسینی، ممانعت از برپایی تکیه‎های عزاداری و بازجویی از صاحبان منازل برای برافراشتن پرچم مشکی بخشی از جنایت‎ها و اقدامات رژیم آل‎خلیفه علیه مقدسات دینی و مراسمات امام حسین (ع) است.


وی برگزاری چنین مراسم‎هایی را برای مردم بحرین مفید دانست و خاطرنشان ساخت: برپایی مراسمات و شعائر دینی که از هزاران سال تا کنون ادامه داشته است برای مردم بحرین بسیار مفید است. مردم این کشور با نام امام حسین (ع) و مراسمات آن الفت و ارتباط خاصی برقرار کرده‎اند و رژیم آل‎خلیفه توان مقابله با مردم عاشورایی بحرین را ندارد.


شیخ سلمان در پایان تصریح کرد: رژیم آل‎خلیفه طبق قوانین بین المللی باید به آزادی بیان و دین در این کشور احترام بگذارد. ممانعت از برگزاری مراسمات امام حسین (ع) به معنای جنگ با عقاید و دین مردم بحرین است./994/ب902/ک
 

ارسال نظرات