۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۲۲۹۹۰۹
یادواره شهدای مقاومت در قم برگزار شد؛

دبیرکل جنبش اهل الحق عراق: نیروهای مقاومت مسیر تاریخ را تغییر دادند

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جنبش اهل الحق عراق در یادواره شهدای مقاومت در قم، تصریح کرد که نیروهای مقاومت مسیر تاریخ را تغییر دادند.
شيخ قيس الخزعلي دبيرکل جنبش اهل الحق عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یادوراه شهدای مقاومت با عنوان «شهدای عقیله برای دفاع از عقیده» پس از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در شهر مقدس قم برگزار شد.

 

در این مراسم که با هدف گرامیداشت شهدای مقاومت اسلامی عصائب اهل حق عراق و حزب الله لبنان برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی میرباقری رییس فرهنگیان علوم اسلامی قم و حجت الاسلام شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق سخنرانی کردند.

 

حجت الاسلام میرباقری از شهدای مقاومت تقدیر کرد و گفت: شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) و عتبات عالیات، از سوی بدترین انسان های دوران به شهادت رسیده اند. مقاومت شیعیان در برابر جبهه شیطان جلوه ای از شفاعت سید الشهدا به شمار می آید.

 

وی افزود: ایستادگی شهدای مقاومت سبب ایجاد موجی از گرایش به اهل بیت(ع) در جهان می شود..

 

پس از آن نیز حجت الاسلام شیخ قیس الخزعلی به ایراد سخنرانی پرداخت و تصریح کرد: اشغال عراق از سوی آمریکا، هزاران کشته و مجروح و میلیاردها دلار هزینه را به همراه داشت تا اینکه از این کشور اخراج شدند.

 

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق ادامه داد: گروهی از پهلوانان عراق که فرزندان علی(ع) و وابسته به مدرسه حسینی(ع) بودند و اعتقاد کاملی به ولایت فقیه دارند، با ندای «لبیک یا حسین» به آزادی عراق پرداختند.

 

وی با اشاره به اینکه اخراج نیروهای آمریکایی از عراق مقدمه ای برای ظهور امام زمان(عج) است، گفت: پس از آن ندای «هل من ناصر ینصرنا» از شام و مرقد حضرت زینب(س) برخواست و خوارج زمان فکر می کردند می توانند دوران بنی امیه و اسارت حضرت زینب(س) را تکرار کنند. اما نیروهای مقاومت طعم شکست را به تکفیری های وهابی چشاندند و نشان دادند که این بانو به هیچ وجه دوباره به اسارت نمی روند.

 

حجت الاسلام خزعلی افزود: تکفیری های شکست خورده در سوریه این باره به عراق که خاک انبیا و صالحان و امامان است، حمله کرده و درصدد اشغال نجف و کربلا و سامرا و تخریب بارگاه های مطهر برآمدند. دشمنان فکر می کردند توانایی بازگشت زمان و اهانت به مقدسات را دارند.

 

وی تأکید کرد: نیروهای مقاومت مسیر تاریخ را تغییر داده و با حمله به سفیانی ها، سر از بدنشان جدا کردند. نیروهای مقاومت سه بار یعنی در زمان اشغال عراق از سوی آمریکا، حمله به سوریه و حمله به عراق به ندای «هل من ناصر ینصرنا» لبیک گفته و هم اکنون نیز توانستند بسیاری از مناطق نظیر آمرلی، بلد، الدجیل و جرف الصخر را آزاد کنند.

 

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق در پایان با عرض سلام و درود به شهدا و نیروهای مقاومت، از جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمایت از مقاومت و مظلومان سراسر جهان تقدیر و تشکر کرد.

 

پس از آن نیز پرچم بارگاه ملکوتی امام حسین(ع) از سوی حجت الاسلام خزعلی تقدیم نماینده آستان مقدس کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) شد.

 

در پایان نیز میثم مطیعی مداح اهل بیت(ع) به مرثیه سرایی پرداخت./980/ب201/د

ارسال نظرات