۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۲۹۸۱۹

مالزی جنایات صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ مالزی اقدام رژیم صهیونیستی برای ممانعت از حضور نمازگزاران مسلمان در محوطه مسجد الاقصی محکوم کرد.
مسجدالاقصي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عفیفه امان وزیر امور خارجه مالزی امروز با انتشار بیانیه‌ای اقدام رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از ورود نمازگزاران مسلمان به محوطه مسجد الاقصی و سومین مرکز مقدس مسلمانان را به شدت مورد سرزنش قرار داد.

 

وی این حرکت صهیونیست‌ها را ادامه تحریک مسلمانان و مغایر قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و قوانین بین المللی دانست.

 

وزیر امور خارجه مالزی در این بیانیه از جامعه بین المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل خواست از رژیم اشغالگر قدس بخواهند مسجد الاقصی را مورد احترام قرار دهد و از حقوق مسلمانان فلسطینی برای دسترسی به این مسجد دفاع کنند.

 

وی از رژیم صهیونیستی و فلسطینیان خواست از اقدامات تحریک آمیز به منظور بازگرداندن آرامش و ثبات به این محل مقدس خودداری کنند.

 

دولت جدید اندونزی نیز روز گذشته در بیانیه‌ای خشونت صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی را محکوم کرد.

  

نظامیان رژیم صهیونیستی پس از درگیری با نمازگزاران در مسجد الاقصی به صحن مسجد یورش برده و به شلیک گلوله‌های پلاستیکی به سمت نمازگزاران فلسطینی پرداختند که براثر آن یک نفر شهید و چندین فلسطینی زخمی شدند.

 

تنش‌ها اواخر هفته گذشته در پی ترور ناموفق یک خاخام تندروی صهیونیست که خواستار اجازه یافتن یهودیان برای حضور در بخش‌هایی از مسجدالاقصی بود و سپس قتل یک فلسطینی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی به ظن انجام این اقدام آغاز شد.

  

ده‌ها شهرک نشین صهیونیست نیز مقابل باب المغاربه تجمع کردند تا به مسجدالاقصی یورش ببرند. شهرک نشینان به درخواست صهیونیست‌های افراطی در مقابل درهای مسجد الاقصی تجمع کرده بودند./994/د102/ک

 

منبع: ایرنا

ارسال نظرات