۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۲۲۹۷۶۴

علمای کویت قصاص عوامل جنایت تروریستی الاحساء عربستان را خواستار شدند

خبرگزاری رسا ـ علمای کویت، جنایت تروریستی در حسینیه الاحساء عربستان را محکوم کرده و قصاص قاتلان عزاداران حسینی را خواستار شدند.
حمله به حسينيه شيعيان در احساء عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از علمای کویت، در پیامی جنایت تروریستی علیه عزاداران حسینی یکی از حسینیه های الاحساء عربستان در شب عاشورا را به شدت محکوم کردند.

 

در این پیام آمده است: خبر حمله تروریستی در شب عاشورا که پس از پایان مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و در هنگام خروج جوانان مومن از حسینیه المصطفی در منطقه الدالوه در الاحساء رخ داد و چندین شهید و مجروح به همراه داشت را با تأسف و اندوه شنیدیم.

 

علمای کویت افزودند: این جنایت که از سوی تروریست های تکفیری رخ داد را محکوم کرده و به خانواده های شهدای این فاجعه تسلیت عرض می کنیم و همبستگی خود را با آنان اعلام می داریم. همچنین قصاص قاتلان و خاموش ساختن نداهای تکفیری و فتنه انگیز مذهبی در جایگاه های دینی و رسانه ای را خواستاریم.

 

در بخش پایانی تأکید شده است: رحمت و محشور شدن با سید الشهدا(ع) را برای شهدا، صبر و پاداش را برای خانواده های آنان، شفای عاجل برای مجروحان، امنیت و ثبات برای الاحساء و رهایی از لوث تروریست ها و تکفیری ها را از خداوند متعال خواستاریم.

 

این بیانیه به امضای این علما رسیده است: حجج اسلام سید محمدباقر المهری، سید جعفر الحسینی، شیخ محمد الجزاف، شیخ احمد الهندال، شیخ محمد جمعه، شیخ هانی شعبان، شیخ حسین المحمید، شیخ علی الموسی، شیخ شبیر اشکنانی، شیخ یوسف ملا هادی، سید مجتبی المهری، شیخ رجب علی رجب، شیخ حافظ ناصر، شیخ عبدالواحد العلی، سید هاشم الهاشمی، شیخ حامد عبدالرزاق، شیخ علی الجدی، شیخ محمد شهاب و شیخ علی امیر.

 

گفتنی است در شب عاشورای حسینی بر اثر حمله به حسینیه الدالوه در استان شیعه نشین الاحساء و حمله به حسینه‌های دو روستای القاره و القرین در همین استان 8 تن از عزاداران به شهادت رسیده و بیش از 30 تن دیگر زخمی شدند.

 

شیخ عبدالعزیز آل الشیخ مفتی عربستان در اظهاراتی کم سابقه در رابطه با اقدام تروریستی اخیر بر ضد شیعیان در این کشور، آن را محکوم کرد./980/ب901/د

ارسال نظرات