۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۲۲۹۷۶۳
سیدعلی فضل الله:

متعرضان به مجالس حسینی بویی از اسلام نبرده‎اند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت با انتقاد از حمله های تروریستی به مجالس عزاری امام حسین (ع)، گفت: کسانی که به مجالس امام حسین متعرض می‌شوند، بویی از اسلام نبرده اند.
سيد علي فضل الله، خطيب جمعه بيروت


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد حسنین (ع) حاره حریک برگزار شد، با تاکید بر لزوم برپایی مجالس عزادارای امام حسین (ع) برای پاسداشت از فداکاری‌های خامس آل عبا (ع) گفت: امسال نیز کشورهای بسیاری شاهد تعرض به حسینیه‌ها و مجالس عزاداری شیعیان از سوی تروریست‌ها بودند که این امر با همه صفات انسانی و اخلاقی متعارض است.
 

وی خاطرنشان کرد: کسانی که به مجالس عزاداری امام حسین تعرض می‌کنند هیچ بویی از اسلام و انسانیت نبرده‌اند، چرا که امام حسین (ع) نه تنها نوه رسول اکرم (ص) است بلکه پیامبر(ص) صفات و فضایل نیکوی بسیاری را برای این امام همام برشمرده است.
 
 
این عالم لبنانی حمله تروریستی و به شهادت رساندن چند تن از محبان اهل بیت (ع) در منطقه احساء عربستان را تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان برشمرد و اظهار داشت: هدف اصلی از این اقدام تروریستی ایجاد تفرقه بین اهل سنت و شیعیان در شرق عربستان است، امری که خوشبختانه با هوشیاری و آگاهی بالای شیعیان این منطقه مواجه شد.

 
 
حجت الاسلام فضل الله با اشاره بر لزوم تحرک علمای دین و صاحب نظران برای مقابله با هرگونه تفرقه و دودستگی، اظهار داشت: تعطیلی دفتر یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای وهابی عربستانی که به تحریک علیه شیعیان می‌پرداخت از سوی حکومت عربستان اقدام بسیار مناسبی است که باید متقابلا از سوی شیعیان نیز صورت پذیرد.

 
 
وی تصریح کرد: کشورهای بسیاری در منطقه با بحران‌های مختلف دست و پنجه نرم می‌کنند که حل این بحران‌ها تنها از راه‌های مسالمت آمیز از قبیل همکاری، تعاون، گفت‌وگو و رایزنی امکان پذیر است. کشورهای اسلامی باید به جای سرگرم شدن به مشکلات داخلی و مسائل حاشیه‌ای در راستای آزادسازی قدس شریف از چنگال صهیونیست‌ها تلاش کنند.
 
 
خطیب جمعه بیروت در ادامه با اشاره به تحولات اخیر لبنان و تمدید پارلمان این کشور، گفت: اگر پارلمان تمدید شده است تا شاهد ادامه تعطیلی‌ها و عدم تصمیم گیری از سوی نمایندگان باشد این اقدام تنها بر مشکلات می‌افزاید. در غیر این صورت تمدید پارلمان باید به حل مشکلات سیاسی و خروج از وضعیت کنونی شود./983/ب901/د
ارسال نظرات