۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۲۲۹۴۵۴
عبدالله عبدالله:

عاشورا بزرگ‌ترین و ماندگارترین درس آزادگی، ایمان و وفاداری است

خبرگزاری رسا ـ رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان ضمن تأکید بر حفظ ارزش‏‎های عاشورایی گفت: عاشورا بزرگ‌ترین و ماندگارترین درس آزادگی، ایمان و وفاداری است و امام حسین(ع)، کربلا و عاشورایش حیات‌بخش و انگیزه‌بخش است.
عبدالله عبدالله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «عبدالله عبدالله» رییس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان شب گذشته در حوزه «خاتم النبیین(ص)» کابل اظهار داشت: عدالت‌خواهی، ظلم ستیزی و ایستادگی در برابر ظلم درس‏‎هایی است که از رهگذر عاشورا قابل تأمل است.

 

وی عنوان کرد: کربلا ضمن تمرکز و توجه بر سیاست، تجلی عظیم‌ترین و بزرگترین گزاره‏‎ها و آموزه‏‏‎های معنوی نیز است. حادثه‏‎ عاشورا از سویی بزرگترین واقعه تاریخ است و از سوی دیگر بزرگترین، ماندگار‏ترین و محوری‏‌ترین درس آزادگی، ایمان و وفاداری است.

 

عبدالله تصریح کرد: نه تنها مسلمانان، بلکه همه‏‎ انسان‏‎های آزاده از سال 61 هجری به عزا می‌‏نشینند و این رسم برای همیشه ادامه خواهد داشت.

 

رییس اجرایی دولت افغانستان با اشاره به حوادث و فجایع جهان کنونی عنوان کرد: از مردم افغانستان خواستاریم تا برای تحقق ارزش‏‎ها، آرمان‏‎ها و اهداف متعالی کشور گام‏‎های جدی برای همکاری با دولت بردارند.

 

عبدالله ضمن تأکید بر آرمان‎های دولت وحدت ملی خاطر نشان کرد: تأمین صلح عادلانه و ثبات، همان ارزش‏‎هایی است که دولت وحدت ملی افغانستان برای آن تلاش بی وقفه انجام خواهد داد.

 

وی افزود: مقامات کشوری و لشکری در افغانستان نقش بارزی در همسویی و اتحاد 2 مذهب بزرگ سنی و شیعه در افغانستان بازی کرده و به دور از هرگونه تعلقات قومی و مذهبی برای هرچه ایمن‌تر برگزار شدن مراسم و برنامه‏‎های مذهبی و به ویژه عاشورای امام حسین(ع) تلاش بی وقفه‌ای انجام دادند./980/ب102/د

ارسال نظرات