۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۲۲۹۴۱۸
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

پیام اصلی عاشورا زیر سلطه طاغوت نرفتن است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس گفت: پیام اصلی عاشورا عدم قبولی سلطه طاغوت است، برخی مواقع عدم حضور مردم خود برابر مشارکت با طاغوت و دشمن است و همچنین برخی زمان ها سکوت و نشستن انسان خیانت و گناه است.
حجت الاسلام آقا تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در  اصفهان، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مجلس عزای حسینی هیأت انصار الحسین(ع) اصفهان که به همت مؤسسه فرهنگی شهید آیت الله دکتر بهشتی برپا شده بود، درباره تفاوت اثم و ذنب گفت: برخی معصیت ها لحظه ای بوده و تمام می شود اما برخی مواقع برخی گناهان زمینه گناهان بعدی را می سازد.

وی با بیان این که برخی گناهان مانند بدعت ها تا ابد ماندگار می مانند و گناهی مستمر است، افزود: همچنین برخی ثواب ها مانند ساخت حسینیه و مساجد ماندگار مانده و ثواب آنها تا برپایی آنها وجود دارد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که زمانی که خبر شهادت مسلم رسید حدود 3 هزار نفر از همراهی امام حسین(ع) جدا شدند که برخی به اشتباه تاریخ آن را شب عاشورا می دانند، تصریح کرد: اگر این افراد نمی رفتند شاید امام حسین به مذبح نمی رفت.

وی با بیان این که برخی حضور های ما می تواند جلو دشمن را بگیرد، بیان کرد: عدم حضور خود برابر مشارکت با طاغوت و دشمن است و گاهی مواقع سکوت و نشستن انسان خیانت و گناه است.

حجت الاسلام آقاتهرانی با اشاره به این که برخی به بهانه ملک ری و تعلقات دنیوی مقابل حسین قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: این افراد ستون های ایمان را منهدم کرده، آیات قرآن را تحریف کردند و مفسر قرآن و قرآن ناطق را از میان بردند تا هرگونه خواستند قرآن را تفسیر کنند و راه جنایت را هموار کردند.

وی با بیان این که زمان شناسی را در بجا آوردن حج، روزه داری، نماز خواندن و موارد دیگر آموخته ایم، گفت: برخی پس از قیام امام قیام کردند اما زمان را نشناختند و برخی زمانی که دفن می شوند آن موقع در تلقین می فهمند و می شنوند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که امام سجاد فرموده اند که اگر پیامبر توصیه به آزار اهل بیت داده بود پیروانش بیش از این نمی توانستند اهل بیت را آزار دهند، اظهار کرد: ما آیینه قرآن هستیم و باید به گونه ای عمل کنیم که بیگانگان نتوانند از اسلام ایراد بگیرند.

وی با بیان این که به یقین از دشمنان امام حسین(ع) نیستیم، افزود: اما فتنه ها نشان داده است که آن زمان که باید حضور داشته باشیم در انزوا بودیم و آن زمان که باید حق را می گفتیم نگفتیم و شیعه بودن تنها به سخن نیست بلکه به عمل است.

حجت الاسلام آقاتهرانی با اشاره به این که بسیاری ادعای ولایت مداری دارند اما در بحران ها و در هنگام عمل ولایت مداری مشخص می شود، تصریح کرد: مراقب باشید که دینتان را نبرند و حضرت زینب نیز مردم کوفه را فریب کاران خطاب می کنند.

وی با بیان این که امام سجاد در کوفه حضرت زینب را دعوت با سکوت می کند، بیان کرد: دلیل این مسأله این است که قیام عاشورا از نظر مردم به اختلاف میان ابن زیاد و امام حسین خلاصه نشود و اصل طاغوت فراموش نشود.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که ما نباید تمام بغض خود را تنها به داعش و موارد مشابه معطوف کنیم، خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم تمام این فتنه ها از آمریکا خط گیری می شود و از سویی در جنگ نرم هرگونه انعطافی به ذهن ما می دهد.

وی با بیان این که 50 سال بنی امیه در دین و ذهن مردم انحراف ایجاد کرده بودند، گفت: امام سجاد در مدت زمان یک سخنرانی کوتاه تمام این انحرافات بنی امیه را نقش بر آب کردند و این نشان می دهد که می شود در زمان کوتاه راه انحرافات را مسدود کرد که این مسأله تنها نیازمند دانش و مطالعه است./939/پ202/ج

 

 

ارسال نظرات