۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۲۹۲۴۷
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

مراسم شام غریبان در 150 امامزاده مازندران برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از برگزاری مراسم شام غریبان در 150 امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: در این مراسم سوز و گداز عاشورایی و صحنه به اسارت بردن خاندان اهل بیت (ع) به تصویر کشیده می‌شود.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امرز در حاشیه اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی در ساری در جمع خبرنگاران از برگزاری مراسم شام غریبان در 150 امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: در این مراسم سوز و گداز عاشورایی و صحنه به اسارت بردن خاندان اهل بیت (ع) به تصویر کشیده می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که حماسه حسینی چون خورشیدی عالم تاب بر همه جهان درخشندگی و فروزندگی دارد، افزود: محرم فریاد عدالت در تیرگی ستم بود که حیات تازه‌ای در عالم اسلام به وجود آورد.

 

حجت الاسلام علیزاده با برشمردن ویژگی‌های فرهنگ عاشورا و محرم بر ضرورت حفظ و احیا و برگزاری عزاداری‌های سنتی تاکید کرد و گفت: ماه محرم بهترین فرصت برای تقویت امر به معروف ‌و ‌نهی از منکر در جامعه است.

 

وی استمرار نبوت، احیاء و زنده نگه‌داشتن دین از سوی امام حسین (ع) را بزرگترین درس برای ولایت‌پذیری و ولایتمداری برشمرد و خاطرنشان کرد: همزمان با شروع دهه اول ماه محرم، ویژه‌ برنامه بصیرت عاشورایی به منظور تعظیم فرهنگ عاشورا و ترویج شعائر اهل بیت (ع) در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان آغاز شده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به برگزاری مراسم نوحه‌سرایی، زیارت عاشورا و برپایی خیمه معرفت در ایام ماه محرم در امامزادگان، تکایا و حسینیه‌های استان اشاره کرد و اظهار داشت: نمایشگاه بصیرت عاشورایی همانند سال‌های قبل در حاشیه برگزاری مراسم دسته‌روی برگزار می‌شود. 

 

وی به برگزاری آیین شام غریبان و خیمه‌سوزان در امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: این مراسم با حضور هزاران عزادار امام حسین(ع) مانند سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام علیزاده از برگزاری مراسم سیاه‌پوشان در یک‌هزار و 300 امامزاده و بقعه متبرکه استان مازندران خبر داد و گفت: چهار هزار و 500 مسجد و دو هزار و 700 حسینیه در راستای استقبال از ماه محرم سیاه‌پوش شدند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که شرکت در عزاداری‌های امام حسین(ع) و ترویج فرهنگ عاشورایی یکی از افتخارات بزرگ شیعیان جهان به‌شمار می‌رود، افزود: مردم ولایی مازندران در تمامی صحنه‌ها و از تاریخ گذشته عشق و ارادت خود را به خاندان اهل بیت(ع) نشان دادند و امروز هم در ماه محرم در کنار بارگاه خاندان اهل بیت(ع) به عزاداری و سوگواری می‌پردازند.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که امامزادگان مرجع امنیت و آرامش جامعه اسلامی هستند، ابراز داشت: مردم ولایی مازندران با عشق و ارادت خود در ایام محرم و عزاداری حضرت سید الشهدا(ع) به ضریح امامزادگان عظیم الشأن پناه می‌برند./950/پ202/ب1

 

ارسال نظرات