۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۲۲۹۱۲۰
سید عمار حکیم:

شیعیان هیچگاه از اهل بیت تبری نمی‎جویند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق تأکید کرد، شیعیان هر اندازه که دچار سختی و بحران شوند، از اهل بیت(ع) دور نخواهند شد.
سيد عمار حکيم رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که در دفتر وی در بغداد برگزار شد دوری شیعیان از اهل بیت(ع) را غیرممکن توصیف کرد و گفت: برخی ما را به سخره گرفته و می گویند باید اهل بیت(ع) را کنار بگذارید. آنان از اینکه انفجارهای تروریستی را تحمل می کنیم اما از عشق به اهل بیت(ع) تبری نمی جوییم، متعجب هستند.

 

وی افزود: به خدا قسم هیچ گاه از اهل بیت(ع) تبری نجسته و هر اندازه که ضربات سهمگین باشد از تمسک به آنان دست برنمی داریم. ما به ولایتمداری امام علی(ع) و فرزندانش پایبندیم چرا که در این مدرسه پرورش یافتیم.

 

حجت الاسلام حکیم استمرار در راه درست را منوط به تحمل سختی دانست و تصریح کرد: کسی که می خواهد همچنان در راه مستقیم قرار داشته باشد باید سختی را تحمل کرده و مورد آزمایش قرار گیرد. بلایی که پیروان اهل بیت(ع) با آن مواجه هستند سرشار از تربیت و بازسازی و آمادگی برای مسؤولیت بزرگ در قبال امت به شمار می آید.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق نسبت به وضع آوارگان این کشور ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: بسیاری از خانواده های عراقی به دلیل جنایت های داعش از مناطق خود آواره شده و کسانی که در شهرهایشان باقی ماندند هم اکنون در اسارت داعش بسر می برند. شهرهایی که آوارگان را در خود جای داده اند نیز با مشکلات و فشارهای زیرساختی مواجه هستند.

 

وی خاطر نشان ساخت: تروریسم به شدت در راستای قتل و شکنجه شهروندان عراقی تلاش می کند و ما باید در این باره به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) تمسک یافته و به خداوند متعال متوسل شویم تا ملت عراق از این وضع آزاد شود. مدرسه پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) مدرسه اصیل اسلامی به شمار می آید.

 

حجت الاسلام حکیم در بخش پایانی سخنان خود، بصیرت را اطاعت از سید الشهدا(ع) و پایبندی به سیره ایشان عنوان کرد./980/ب902/د

ارسال نظرات