۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۲۲۸۹۷۷
سخنران حرم رضوی:

اوج ایمان و معرفت به خدا در امام حسین مشاهده می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام عبدخدایی با اشاره به این که اوج ایمان و معرفت به خدا در اباعبدالله الحسین(ع) مشاهده می شود، گفت: نگاه و بینش اهل بیت و اصحاب امام حسین(ع) نسبت به شهادت در عاشورا از ایمان و معرفت سرچشمه می‌گیرد.
حجت الاسلام عبدخدايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عبدخدایی، استاد حوزه و دانشگاه در سلسله برنامه های تبلیغی محرم الحرام حرم رضوی با تاکید بر این‌که معرفت سبب عبادت، طاعت و ترک معصیت می‌شود، اظهار داشت: معرفت به منزله روح، جان، ریشه و اساس هر کاری است؛ هرچه در رفتار و اعمال آدمی معرفت بیش‌تر باشد ارزشش بیشتر است.

 

وی تصریح کرد:  معرفت و شناخت نسبت به هر چیزی سه مرحله دارد؛ علم الیقین، عین الیقین و حق الیقین شناخت خداوند متعال برای اهل بیت(ع) با این سه مرحله حاصل شد.

 

سفیر سابق ایران در واتیکان عنوان کرد: علم الیقین مرحله ای است که انسان در ظاهر می‌بیند و نسبت به آن آگاهی دارد، در مرحله عین الیقین انسان خداوند را حاضر و ناظر برخود می‌بیند و از انجام گناه در هرمکانی حیا می‌کند.

 

وی افزود: حق الیقین مرحله ای بالاتر از دو مرحله قبل است که دیدن خداوند باچشم دل حاصل می‌شود که اهل بیت(ع) مصداق آن در این مرحله هستند.

 

حجت الاسلام عبدخدایی تصریح کرد: انسان‌هایی که با چشم دل خدا را می‌بینند، خدا را وجدان خود قرار می‌هند در اعماق وجود خود به خدا عشق می‌ورزند؛ اولیاءالله برای اعمال خود احتیاج به ادله ندارند آن‌ها در مرحله و در سطح بالاتری از عشق هستند.

 

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: این‌گونه عشق الهی امام حسین(ع) را به کربلا کشاند و معرفت و ایمان او سبب شد که همه چیزش را فدای اسلام کند.

 

حجت الاسلام عبدخدایی خاطرنشان کرد: اوج ایمان و معرفت به خدا در اباعبدالله الحسین(ع) مشاهده می‌شود که ایشان فرمودند: خدایا خوف و خشیتی به من عنایت کن مثل این‌که تو را ناظر بر اعمال خود می‌بینم(مرحله دوم معرفت)

 

سفیر سابق ایران در واتیکان گفت: شب عاشورا هنگامی که حضرت قاسم(ع) به امام حسین علیه السلام گفتند: عموجان شهادت هم نصیب من می‌شود، امام از او پرسیدند شهادت نزد تو چگونه است و قاسم(ع) در پاسخ گفتند: به خدا قسم شهادت نزد من شیرین‌تر از عسل است.

 

وی افزود: اصحاب یزید برای جنگیدن سخن از پول می‌کردند که چقدر نصیب‌شان می‌شود اما اصحاب و یاران باوفای حسین بن علی علیه السلام فقط به شهادت و دست‌گیری امام از آن ها می اندیشند.

 

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: این طرز تفکر، نگاه و بینش نسبت به شهادت از ایمان و معرفت به خدای متعال سرچشمه می‌گیرد.

 

 

حجت الاسلام عبدخدایی تاکید کرد: با مطالعه در قرآن و تدبر آن، عمل صالح، دعا و اشک در مقابل خدا سطح معلومات خود را و عرفان نسبت به خدای متعال را افزایش دهید./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات