۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۲۸۸۹۹

رییس‌جمهور ونزوئلا پیشرفت طرح مسکن ملی این کشور را مدیون ایران دانست

خبرگزاری رسا ـ رییس‌جمهور ونزوئلا ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت طرح ملی مسکن در این کشور، آن را نتیجه برقراری روابط دوستانه با ایران دانسته و اعلام کرد که این امر تنها به لطف ظهور یک انقلاب سوسیالیستی به رهبری فرمانده «چاوز» انجام شده است.
نيکلاس مادورو ـ ونزوئلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نیکلاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا شب گذشته طی سخنرانی در مراسم افتتاح طرح مسکن در ایالت لارا، خطاب به مردم کشورش اعلام کرد که فرمانده هوگو چاوز بنیانگذار روابط صلح و دوستی با جمهوری اسلامی ایران با افزایش روابط و همکاری با این کشور توانست طرح ملی مسکن در ونزوئلا را ایجاد کرده و هزاران نفر از مردم کشورش را صاحب مسکن کند.

 

مادورو در ادامه تأکید کرد که این اقدام بی‌سابقه نتیجه ایجاد یک انقلاب سوسیالیستی، آن هم به رهبری فرمانده فقیدی چون چاوز است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد که همه ما از برقراری چنین روابط دوستانه‌ای با ملت ایران و همچنین افزایش اتحاد و برادریمان با این کشور بسیار خوشحال و مسرور بوده و احساس افتخار می‌کنیم.

 

رییس جمهور ونزوئلا در بخشی از سخنانش ضمن تأکید بر این امر که ونزوئلا آزادانه و به‌طور مستقل دوستان و شرکای خود را انتخاب می‌کند به روابط این کشور آمریکای جنوبی با دیگر قدرت‌های نوظهور جهان مانند چین، روسیه، هند و برزیل اشاره کرده و تصریح کرد که کشورهای ذکر شده همگی از برادران و دوستان جمهوری بولیواری ونزوئلا به شمار می‌روند.

 

در آینده‌ای نزدیک با روحانی دیدار می‌کنم

 

مادورو همچنین به توطئه‌های اپوزیسیون جهت لکه‌دار کردن روابط 2جانبه بین ونزوئلا و ایران اشاره‌ای کرد و در این رابطه، انتشار افکار مغرضانه جناح راست علیه ایران در خصوص ساخت بمب اتمی را مثال زد.

 

وی در پایان نیز اذعان داشت که به زودی نشستی را با حسن روحانی رییس جمهور ایران با هدف ادامه این روابط دوستانه برگزار خواهد کرد./994/د101/ک

ارسال نظرات